Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Maria Blicker - 1 juni 2012 17:33

Hej alla Glada människor igen!

Idag kommer ännu ett inlägg,var ju några

dagar sedan nu så dags att förnya lite igen.


Idag Fredag 1/6 har jag varit inne i Borås igen,trodde att

jag skulle sluta som vanligt idag vid 15:00,men idag

 fick jag sluta lite tidigare,så han faktiskt med bussen som

går från Borås Resecentrum kl:13:23 och var i Öxabäck lite

före klockan 15:00.Riktigt skönt att sluta lite tidigare när det

är Fredag och snart Helg.Det var inte helt fel.Riktigt skönt faktiskt.


Nu står Helgen för dörren igen,och på Söndag 3/6 skall vi sjunga med

Kören i Kyrkan igen,men nu är det köravslutning för sommaren.Så det är

det sista nu.Sedan väntar uppehåll över sommaren som det brukar vara varje sommar.

Veckan som kommer nu,är jag inte i Borås förrän på Torsdag,har lite andra saker jag

skall göra nu i veckan,så har sagt till detta,så det var ok och på Onsdag 6/6 är ju en röd dag.

Då vi firar våran Svenska Nationaldag.På Fredag 8/6 skall vi vara med Simon när han har sin

skolavslutning,så då blir heller inget Borås.,så blir en liten dum vecka,men veckan därpå blir som

vanligt igen.Nu över till nästa rad:


Idag har jag letat lite Historier här på nätet,inga citat denna gången.Ni får själva dömma vad ni tycker om dom.

Det är 7 stycken så bäst att dra igång med dom.Önskar er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Här

kommer dom:


1)Ett plan som flög över Atlanten var tvungen att nödlanda mitt i havet.

Kaptenen förklarade situationen för passagerarna och sa:

-Alla som kan simma,ställer sig på Höger vinge,medan alla som INTE kan simma

ställer sig på vänster.Till er på höger vinge som kan simma,kusten ligger tre kilometer

ditåt*pekar*.Till er på vänster vinge som INTE kan simma.

-Tack för att ni flög med oss!


2)Det var tre barn som lekte på dagis.De lekte att de var superhjältar.

De första barnet sa stolt:

-Jag är supermannen.De andra barnet sa då:

-Jag är stålmannen.Det tredje barnet tänkte lite och sa:

-Jag är Lasermannen!!!!


3)En döende mormor säger till sitt barnbarn:

-Jag kan dö när som helst.Jag vill att du ärver min gård,

min villa,herrgård och alla mina djur samt 22 miljoner.

-Wooow!utbrast barnbarnet-Tack mormor,jag visste inte

att du hade en gård och all denna rikedom-Vart ligger gården?

Mormor svarar med sitt sista andetag....

-På Facebook.


4)En buss åker med ett gäng gamla glada damer på motorvägen på

väg hem från en shoppingtur.Efter en stund får busschauffören en

knackning på axeln av en liten gammal dam som undrar om han vill ha

en hand full med jordnötter.Chauffören tar tacksamt emot och mumsar i sig

jordnötterna.En stund senare knackar den lilla gamla damen honom på axeln igen

och undrar om han vill em ha en hand full med jorden nötter igen.Han tar emot dem igen

och gottar sig med nötterna.Detta händer 5 gånger till och tillslut frågar busschauffören

varför den gamla damen och de andra damerna inte vill ha nötterna själva?

-Vi kan inte äta dom,de är så svåra att tugga,vi har inga tänder,svarar hon.

-Men varför köper ni dem då?frågar chauffören.

-Jo,för att vi bara älskar chokladen som är utanpå dem,svarar den gamla damen.


5)-Vem var det mest synd om vid flygplans-kraschen?

-????

-Kocken.

-Kocken.

-Ja,50 meter från nedslagsplatsen hittades cockpitten.


6)En tysk satt vid en bar.Då kom Bellamn och sa:

-Jag slår vad om en femma att jag kan dricka upp

din öl utan att nudda vid glaset.

-Okej!sa Tysken.

Då tog Bellman glaset och drack.

-Ha,sa Tysken,ge mig en femma.

-Här har du femman,och tack för en jävligt billig öl.


7)En kvinna kommer in i köket och ser sin man

med en flugsmälla i högsta hugg.

-Vad gör du?

-Jag jagar flugor.

-Har du haft ihjäl några?

-Ja,tre hanar och två honor.

Mycket förvånad frågar hon:

-Hur vet du skillnaden mellan han-och hon flugor?

-Enkelt,tre satt på ölburken och två på telefonen.


Det var dom 7 stycken Historierna.Hoppas dom gladde er?

Idag tänkte jag lägga ut en "Dagens Tanke"Har ej haft det innan,

men idag blir det en.Det kommer här:


Dagens Tanke:Om du inte vet vart du ska är det svårare att komma fram.


Tänkte lägga in några i fortsättningen nu.Kul med lite nytt mellan varven.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Gun,Gunnel.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare.Här är lite gråmulet på himlen,men ändå uppehåll.Skönt

Har så varit sedan jag åkte från Borås,lite lite regn därinne i Borås,men inte mycket.

I kväll blir att äta lite gott framför Tv:n i och med att det är Fredag.Alltid gott med ngt

när veckan är mot sitt slut.Nu dags att avsluta mitt bloggande och logga ut,men innan jag

gör det så passar jag på att önska alla som läser min Blogg.En riktigt bra Fredags Kväll.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLCKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards