Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Maria Blicker - 4 juni 2012 11:01

Hej igen alla som läser min Blogg!

Hoppas att ni har det bra?Här är allt

bara bra.Idag blåser det en hel del ute,

men det är uppehåll i alla fall.Det är skönt

så länge det är det.Regnet kan gärna hålla

sig borta.Nu har vi gått in på en ny vecka,och

vi har åter Måndag igen.Tiden går ju så jätte fort.

Lite för fort ibland,men det är väl tur att tiden rör på sig.

Vore ju konstigt annars?


Idag kör Lennart igen och Simon är i skolan,och jag har en

liten hemma dag idag och några dagar frammåt,har lite annat

att pyssla med mellan dagarna i Borås.Jag har faktiskt inte så många

veckor kvar där inne nu.Blir lite konstigt sedan när man inte skall åka dit.

Kan tala om för er som läser nu,att  min blogg kommer att byta utseénde här nu.

Jag skall ha dit en annan header nu,inför sommaren.Dags att byta bort våren till

ngt annat.Håll gärna lite utkik på detta.Kul med lite annat nu att lägga ögonen på.

Blir nu i dagarna.Bäst att meddela.


Idag har jag letat lite citat här på nätet igen,det blir även 2 stycken Roliga Historier också.

Det är 10 stycken citat.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.

Här kommer dom:


1)En söndagsskollärare hade beslutat att få sin unga klass att memorera en av de mest

citerade sidorna i Bibeln,psaltaren 23.Hon gav ungdomarna en månad på sig att lära sig versen.

Lilla Rick var jätte glad över uppgiften-men han kunde bara inte minnas psaltaren.Så kom den dag

då barnen var planerad att recitera psalm 23 framför församlingen.När det var hans tur,klev Rick

fram till mikrofonen och sa stolt:

-Herren är min herde,och det är allt jag behöver veta.


2)En liten gosse hade råkat svälja en enkrona och hans föräldrar är helt förtvivlade.

Dem försöker förgäves att få ut slanten när det plötsligt ringer på dörren.Utanför står

en främling.Han ser hur uppjagade mamman och pappan är och undrar vad som hänt?

-Jo,det är så att vår lille gosse har svalt en enkrona.

Då går mannen in i barnkammaren.Han vänder pojken upp och ner,skakar till honom lite lätt

och enkronan ramlar ut till föräldrarnas stora glädje.

-ÅH! Tusen tack!Ni måste vara läkare.

-Inte alls!Jag kommer från skatteverket.


Nu till Citaten.Dom kommer här:

1)Jag säger inte att du ska vara bättre än någon annan.

Jag säger bara att du ska vara bättre än vad du någonsin trodde 

att du kunde vara-K.Venturi 


2)Att somliga når stora framgångar är beviset på att även andra kan lyckas-Abraham Lincoln.


3)Den bästa kuren för kroppen är ett stilla sinne-Napoleon Bonaparte.


4)Antingen styr du dagen eller så styr dagen dig-Jim Rohn.


5)Visdomsord faller ofta på hälleberget,men ett vänligt ord är aldrig bortkastat-Sir Arthur Helps.


6)Felsteg kan bli trappsteg uppåt-Okänd.


7)Jorden tillhör inte människan,det är människan som tillhör jorden-Indianhövding.


8)Tro aldrig ett rykte förrän det har dementerats officiellt-Okänd.


9)Modigast är den som vågar sig som man är-John Lancaster Spalding.


10)Det är ingenting fel på förändring bara den går i rätt riktning-Winston Chuchill.


Det var citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:

Dagens Namnsdag är:Solbritt,Solveig.

Grattis till er!


Nu kommer en Dagens Tanke också.Den kommer här:


Dagens Tanke:Kan vi idag vara extra vänliga mot alla vi möter för att

se hur det påvärkar dem och oss själva.


Nu blir att fortsätta vidare med dagen och pyssla vidare med det vi skall göra.

Passar på att önska er alla Läsare en riktigt fortsatt bra Måndag ovasett vad ni gör eller håller på med.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards