Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Nytt inlägg igen,med en del roliga Vitsar.Trevlig Läsning!Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 7 juni 2012 09:38

Hej på er igen!Här kommer ytterliggare ett nytt inlägg.

Hoppas att ni mår bra?Här är allt bara som det skall.

I går eftermiddag tog jag med mig Simon ner till Hanatorps

camping när det var så härligt sommar väder ute.Kunde ju inte

annat än passa på.Vi var där och köppte oss varsin glass.Tyckte

vi behövde unna oss det.Köppte varsin kulglass med tre kulor i.

Det var inte dumt.Riktigt gott.Glass är ju aldrig fel.Hade riktigt

mysigt med Simon ett tag.Han ville till och gå och inspektera vattnet.

Simon tyckte det var kallt.Nu kände han bara med handen visserligen.

Såg inga andra som var i och badade.Det var tomt i vattnet.Hade en riktigt

lyckad Nationaldag fast än att vi inte var i väg på ngt firande.


Idag Torsdag skall vi iväg ner till Marcus på hans Boende KSB  i Kinna.

Han har avslutning på Särgymnasiet idag,så vi är lite bjudna dit.Lite kul

också när det är avslutning för han,och i morgon Fredag 8/6 skall vi på

Simons avslutning.Den är här i kyrkan i Öxabäck.Alltid lite roligt och gå på.

Kul och både se och lyssna när barnen sjunger sina låtar.Sedan är både Marcus

och simon lediga över Sommaren.Skönt för dom att ha lite ledigt.Nästa rad.


Idag har jag letat lite roliga vitsar här på nätet igen.Ni får själva bedömma dom.

Det är 12 stycken idag.Passar på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!

Håll till Godo.Här kommer dom:


1)-Doktorn,min son har scharlakansfeber!

-Då måste ni hålla honom isolerad från alla hemma.

-Men doktorn förstår,han kysste hembiträdet igår.

-Då måste vi kanske isolera henne också.

-Doktorn,jag kysste henne också.

-Då har ni säkert blivit smittad.

-Ja,och så kysste jag min fru efteråt.

-Jäklar,sa doktorn,då åker jag också dit.


2)-Du ska inte yttra dig om saker du inte begriper!

-Du sitter väl inte i riksdagen heller.


3)-Du,jag fick sju tabletter till hunden av veterinären.

Hunden dog redan efter första.

-Kors,tänka sig vad som kunde hänt om den fått alla tabletterna på en gång.


4)Från läkarens undersökningsrum hördes ett skri och en nunna kom utrusande.

Nästa patient frågade läkaren vad som hade hänt.

-Å,jag sa bara till henne att hon var gravid.

-Var hon verkligen det?

-Nej,men hon blev av med sin hicka.


5)-Grattis på Namnsdagen Lundberg!

-Åh fan...Är det Lundberg idag?


6)-Har Bibbi förlovat sig igen?

-Ja,hon är precis som ett träd

-Ett träd?

-Ja,hon får en ny ring varje år.


7)-Har du blivit osams me din granne?

-Javisst,det var mycket pinsamt.Jag ringde på

hos honom och bad honom sluta borra.Då visade

det sig att det var hans fru,som höll på och sjöng...


8)-Har du hört att fröken Andersson blev nekad att åka buss

igår kväll,för att hon hade för lite på sig.

-Nää,vad säger du?

-Jo,han hade bara 50 öre.


9)-Herregud,så lik Gregory Peck konstapeln är!

-Tack för komplimangen lilla fröken.Vänta tills ni

får se domaren i tingsrätten.Han är en kopia av Jan  Malmsjö.


10)-Hoppsan,en inbrottstjuv.Vill du vänta lite?

-Tänker du ringa polisen?

-Nej,jag tänker presentera dig för min fru,

hon har hört dig komma i tjugo år!


11)-Hur länge tänker svärmor plocka jordgubbar hos oss idag?

-Ja,jag håller på ett par timmar till.

-Så bra,då behöver jag inte sätta ut den riktiga fågelskrämmarn.


12)-Min man är så smal att han bara kan ha en rand på sin pyamas.

-Det är också ett problem när han badar.Han är tvungen att ha en pinne

i munnen för att inte spolas ut med vattnet.Men den värsta är nog att han

alltid måste ha slips för att  skjortan ska sitta uppe...


Det var dom 12 stycken Historierna.Hoppas dom gladde er?

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Robert,Robbin.

Grattis till er!


Nu till en Dagens Tanke.Det komme här:


Dagens Tanke är:En säng,en kudde,ett täcke

och en spinnande katt.Det är gott att ha om natten.


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare,har lite att pyssla med idag,som vi alla har.

Just nu är vädret här:Gråmulet men ändå uppehåll.Blåser inte sådär jätte mycket.Lite

lagom vind idag.Dags att avrunda inlägget.Önskar er alla läsare en riktigt bra Torsdag.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.







 
 
Ingen bild

Mamma

7 juni 2012 12:12

Hej igen!
Det var roliga historier även idag. Dagens tanke passade mig precis, eftersom jag älskar katter. Hoppas att ni får två riktigt fina dagar med skolavslutningar. Vi saknar dem. I år hade vi inte kunnat vara med ändå. Vi reser ju till Mora tidigt imorgon bitti. Hälsa så jättegott till Simon o Marcus. Kram, kram.

Maria Blicker

7 juni 2012 19:57

Hej igen!Visst var dom?Tänkte att den dagens tanke skulle passa,tycker den stämmer bra,visserligen har vi ingen katt,men jag gillar tanken ändå.Nu har vi varit hos Marcus,i morgon dags att ge sig till Simons avslutning här i kyrkan.Ha det så bra uppe i Mora och ta det försikitgt på vägarna när ni kör.Hälsa alla dom andra som också skall med er.Jag har framfört hälsningen till Marcus och Simon.Ha det bra.Hörs när ni kommer hem eller nästa gång vi hörs.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards