Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Glad pingst till alla Läsare! Lite roliga Ordvitsar....

Av Maria Blicker - 26 maj 2012 17:34

Hej alla Läsare! Idag vill jag bara passa

på att Önska er en riktigt Glad pingst!

Vädret är ju absolut på sin bästa sida.

Sol och sommar värme.Helt underbart ute.

Riktigt skönt.Det är väl ingen som klagar

på värmen hoppas jag!Får vi verkligen inte göra.


Jag gillar verkligen detta vädret,bättre än kyla.

hoppas ni håller med?Fåglarna är ju i full fart med

att kvittra när man är ute.Låter riktigt härligt när man lyssnar.

Idag har Lennart tagit lite break från Taxi Körandet.Han är lite

Ledig idag.I går kväll var Simon iväg på lite Grillparty hos en kompis

här i Öxabäck.Jag körde dit han och hämtade han.Simon hade bara haft

kul.Han hade ätit Hamburgare med bröd där.


Idag har jag letat upp lite roliga ordvitsar,men den här gången kommer dom

från Facebook.Jag har hittat dom där.Det heter:Dagens ordvits där.Det är 10 stycken.

Önskar er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo."Ett skratt om dagen är bra för

magen"Här kommer dom:


1)-Vad kallas någon som reser runt och säljer peruker?

-En hårresande-Calle Falksten.


2)-Jag hyrde in två hästar att hjälpa mig med veden.

Men inte f-n kunde de trava-Jan-Erik Lundström.


3)Julgranen mätes enklast med barrometer-Jonathan Hübinette.


4)-Vad du kör sakta!

-Inte mitt fel.På vindrutan sitter ju en massa flugor och bromsar-Örjan Sjöström.


5)Ska man skaffa akvarium är det inte lämpligt med en fisk som stör-Roland Weber.


6)Hives har tydligen köpt gitarrer för 18 miljioner!Cardigans ska stämma dom-Peter Ögren.


7)I köket spelas Diskhomusik-Hans Åkerlund.


8)Jag har övat på ett stående skämt länge.Nu har det äntligen satt sig-Thomas André.


9)Vem behöver swimmingpool när man har damm under sängen?-Lars Lundberg.


10) Ska man hitta till hönsgården kan det vara bra att ha en äggkarta-Okänd.



Det var dom 10 ordvitsarna.Hoppas att ni gillade dom?Alltid kul med lite roligt.

I kväll blir att kika lite på tv:n igen.Blir att hålla tummarna för Loreen när hon

tävlar i Azerbadzjan."Heja,Heja".Blir spännande att se hur det går!Nu raskt över

till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Willhelmina,Vilma.

Grattis till er!


Idag är inlägget lite sent,men bättre Sent än aldrig som det så väl heter.

Passar nu på att Önska er alla en fortsatt bra Lördags kväll och en fortsatt

bra Pingst som jag skrev längst upp.Lite därför jag lägger ut nytt inlägg.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.








 
 
Ingen bild

Mamma

28 maj 2012 08:13

Hejsan! Vitsarna 2, 5 o 9 tyckte jag var roligast. Hoppas det går bra för dig i Borås denna veckan. Nu har du väl inte så lång tid kvar, eller? Hälsa så gott till de dina och stor kram till er!

Maria Blicker

29 maj 2012 10:36

Hejsan! Vad kul att du har varit inne och kollat!Kul att du gillar vitsarna,Hittade dom på facebook,tyckte dom passade bra att lägga här på bloggen.Jag har kollat lite i almanackan och har räknat ut att jag har lite drygt 3veckor kvar inne i Borås.Arcus är fram till Midsommar,så inte så himla mycket kvar.Tiden har gått fort,tycker jag,men varit skönt att ha ngt vettigt att göra på dagarna.Kursen ligger på 10 veckor sammanlagt.Får se lite hur denna veckan blir vädret har ju slagit om till sämre väder nu,i morse när jag skulle ge mig iväg,så spörregnade det,så lite svårt att köra tgb när det regnar så som det gjorde,inte kul att bli alldeles genomdränkt.Håller mig hemma denna Tisdagen 29/5.Har meddelat Arcus om detta,får se hur morgondagens väder blir.Är det bättre så ger jag mig iväg som vanligt,men det får morgon dagen utvisa.Ha det så jätte bra,hälsa Pappa.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards