Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Maria Blicker - 17 maj 2012 12:05

Hejsan! Dags för ett nytt inlägg i min blogg igen.

Hoppas att ni mår bra denna gråaktiga Kristi Himmelfärdsdag?

Här är vädret faktiskt lite gråaktigt idag,lite regn och lite uppehåll

i mellanåt.Här mår vi bara bra.Lennart Kör idag och Simon är med en

kompis här i Öxabäck idag,så här är väldigt lungt för stunden.Är endast

jag och Figo i huset.Kan vara lite skönt det också mellan varven.


Nu är jag ledig fram till på Måndag morgon när det åter blir dags att bege

sig in mot Borås igen.Så tre dagar ligger framför mig som jag har att göra

andra saker på.idag blir inget speciellt här faktiskt i och med att Lennart kör,

så det blir mest en pysseldag här bara.Kunde ju varit lite bättre väder bara.

På Söndag 20/5 skall vi ut med Kören på en resa mot ett Hemligt mål.Det blir

spännande att se vart vi hamnar,så hoppas innerligt att det är bra väder den dagen.

Idag har vi ju 17:e maj,så passar på att säga "Grattis Norge"Det är ju Norges Nationaldag idag.

"Grattis,Grattis"


idag tänkte jag ge er lite Roliga Historier som jag har hittat här på nätet.Det var ju ett bra tag sedan nu.

Har ju kört en del citat nu ett tag,men tänkte att nu får jag hitta ngt annat,så idag är det 6 stycken

Historier.Passar på att Önska er enTrevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo."Ett skratt om dagen känns

bra för magen"Här kommer dom:


1)We will now upgrade yor brain

please wait.

Searching...Searching...

Sorry,NO BRAIN Found...


2)En kvinna köper en garderob på Ikea.Hon kommer hem och sätter ihop det och

ställer det i rummet.Efter en stund kör en buss förbi utanför fönstret och då faller

garderoben i hop.Förvånad sätter kvinnan i  hop skåpet och ställer det i hörnet.

En buss kör förbi och skåpet faller i hop igen.Kvinnan blir förbannad och ringer till

Ikea varpå Ikea skickar dem en snickare till hjälp.Snickaren sätter i hop garderoben

och väntar,en buss kör förbi och då faller skåpet ihop.Snickaren blir jätte förvånad

och undrar vad problemet är.Han sätter ihop skåpet igen och säger till Kvinnan:

-Vet du vad?Jag går och ställer mig i skåpet och hoppas att en buss ska köra förbi,

så får vi se vad som inte stämmer?

I samma stund kommer kvinnans make hem och ser garderoben.Han går fram,öppnar

dörren och får syn på snickaren.Snickaren blir stum av förvånad,men efter en stund

säger han till maken:

-Du kanske inte tror mig,men jag väntar faktiskt på bussen...


3)Den gamla mannen som varit i stan och sitter på tåget

för att åka hem,men som inte märkt att han tagit fel tåg,

säger till sin medpassagerare:

-Vart ska de ble te å åka?

-Jag skall till Hallsberg.

-Ja,då väldigt vad utvecklingen går frammåt.

Här sitter vi på samma tåg och ska åt varsitt håll.


4)Killen som hade kört ner bilen i ett lerfyllt dike

sa till den frågvisa kärringen som stannat för att glo:

-Nej,den har inte fastnat i leran.Den har dött,och nu

håller jag på att begrava den.


5)Generalen besökte systemet i uniform.

På utvägen halkade han omkull och flaskorna

slog i gatan och gick sönder.En äldre man skyndade till,

hjälpte honom på fötter och suckade fylld av medlidande:

-oj,oj,ett sånt elende...flera liter åt helvete...

och i lumpen ligger du också din stackare...


6)Holmqvist polare nere på puben hade länge märkt att han

blev allt mer tankspridd.En kväll kom Holmqvist ner och beställde

en öl med ett förvirrat uttryck:

-Har citroner två ben?frågade han plötsligt.

-Nej,absolut inte!svarade kompisarna.

-Tusan också!suckade Holmqvist.Då hade min fru rätt

när hon sa att det var kanariefågeln jag pressade ut över

fiskfilen.


Det var dom 6 stycken Historierna.Hoppas att ni gillade dom?

Historier är alltid kul.Nu raskt över till Dagens Namnsdag.Det

kommer här:


Dagens Namnsdag är:Rebecka,Ruben.

Grattis till er!


Tänkte faktiskt idag lägga upp en liten tänkvärd text också

som jag har hittat på nätet som säger en hel del.Den kommer här:


1)Omge dig med possitiva människor som tror på dig

och inspirerar dig.Lyssna inte på negativa människor.

Tro på dig själv-Barbro Frendin.


Tänkte även ta ett litet roligt talesätt när jag ändå är i farten:

I åa ä e ö å i öa ä e å.Hängde ni med?Nä knappast?Förklaringen

kommer här: I ån är en ö och i ön är en å.Tycker den är lite rolig.

kan ni gärna dela till andra.


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Kristi himmelfärdsdag.

Får se vad som sker under dagen....


Pssar på nu att önska er alla Läsare som läser eller som har läst dagens inlägg

en riktigt bra fortsatt kristi hemmelfärds dag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLIKCER.


PS.Tar ett tag nu innan nästa inlägg dyker upp,

men ni läsare vet ju varför?Har ju Borås på dagarna.

Skriver när jag får tillfälle nästa gång.Ha det bra...DS!







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards