Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Maria Blicker - 24 maj 2012 12:25

Hej alla ni som läser min Blogg!

Mår ni bra?Hoppas det!Dags för ett

nytt inlägg igen.Idag lyser solen verkligen

från sin bästa sida och med en temperatur

som visar +31,1 grader.Härligt,riktig Sommar ute.

ÄNTLIGEN värme.Nu får vi inte klaga,bara passa

på att njuta av värmen som är.


Idag på morgonen var jag nere vid Marks Gymnasium och lämnade

in en ansökan,för fortsatta studier i höst.Jag fick även en del information

utav en yrkesvägledare som jag hade bestämt tid med.Känns skönt att veta

vad som sker i höst.Nu har man det klart.Tänkte läsa via Komvux.Blir en liten

prövning,är ju så jätte många år sedan man sysslade med sådant här.Blir lite

spännande faktiskt,känns bra att passa på nu när inte Marcus bor hemma,då

blir situationen lite lättare också.Startdags blir ju i Augusti,så har lite tid på mig

innan att förbereda mig.Kul med lite nya grejer.Det är jag inte rädd för,tvärtom.


Idag har jag letat lite citat här på nätet igen.Idag är det 13 stycken.Passar på att önska

er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Finns Gud?Fråga Gud,så har du burit dig riktigt dumt åt-Orla Bundgård poulsen.


2)Det heter inte damtidning det heter nutidshistoria-Gunilla Dahlgren.


3)Världen är liten,men jag skulle inte vilja måla den-Steven Wright.


4)Av alla mänskliga band är nagelbanden de starkaste-Stig Johansson.


5)Människorna är tillför varandras skull-Marcus Aurelius Antonius.


6)Nästan alla människor vinner på närmare bekantskap-André Maurois.


7)Innan du dömer ut mig och det liv jag för,ta och gå en mil i mina skor-Mauro Scocco.


8)Lätta bekymmer är pratsamma,djupa sorger är stumma-Seneca.


9)Det finns människor som älskar sanningen därför att de inte har någon anledning att ljuga-Paul Valéry.


10)Jag tror inte att gud vill bli dyrkad.Han ser hellre att människorna älskar sina medmänniskor-Charles M.Shultz


11)Jag är inte nyfiken.Bara jag får veta allt-Gunilla Dahlgren.


12)En man förlåter en Kvinna vad som helst utom hennes list att överlista honom-Minna Antrim.


13)Vi glömmer gärna våra fel när ingen annan känner till dem-Francois de la Rochefoucauld.


Det var dom 13 stycken citaten.Hoppas att ni gillar dom?

Idag är Simon med Lennart nere i Göteborg och praktiserar

inom Taxi Branschen.Han var med Lennart igår också.Det är

genom skolan.Eleverna skall vara ute 2 dagar och testa på

arbetslivet lite.Simon tycker detta är lite roligt.Han har redan tjänat

lite egna pengar.Kul för Simon tycker jag.Det  gör simon väldigt nyttigt,

så han får uppleva lite verklighet. Nu tänkte jag ge er Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ivan,Vanja.

Grattis till er!


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med denna Somriga Torsdag som vi har fått.

I morgon Fredag blir att bege sig mot Borås igen.Passar på att önska er alla läsare en

riktigt fortsatt bra Torsdag.Kan ej säga när nästa inlägg faller in,kika gärna i mellanåt så

kanske där finns ngt nytt att läsa.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards