Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Maria Blicker - 29 maj 2012 10:38

Hejsan! Idag kommer ytterliggare ett inläggg.

I morse när jag skulle bege mig som vanligt 06:10

(Trodde jag)Så vräkte regnet ner här.Det var rena

spöregnet och blåste som bare den.Ingen kul syn att se.


Det blev bara att tänka om och lägga tankarna på ngt helt annat,

kunde ju inte ge mig ut och köra när det regnade som det gjorde.

Näpp!det gick inte se,så där satte vädret stopp för mig.Så det har

blivit en liten hemma dag i dag,men hoppas att jag kan ge mig iväg

i morgon igen,men det får morgondagens väder utvisa.Det tåls att se då.


Nu över till ngt helt annat än vädret,nämligen lite bra Citat som jag har letat upp

här via nätet.Det är 15 stycken idag,så det är en del att studera.Önskar er en Trevlig

Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Jämför inte de sämsta sidorna hos andra med de bästa sidorna hos dig själv-Laleh.


2)Du föddes som original.Dö inte som en kopia-John Mason.


3)Det går endast att leva"Lyckliga i alla sina dagar"en dag i taget-Margaret Bonnano.


4)Vart du än reser,oavsett väder,ta med dig ditt egna solsken-Anthony J.D'Angelo


5)Jag är optimist.Det verkar inte finnas någon större anledning att vara något annat-Winston Churchill.


6)Låt naturen ha sin gång-den vet bäst själv-Michael de Montaigne.


7)Le-det är gratis terapi-Douglas Horton.


8)Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelse just där du är-inte runt knuten-Okänd.


9)Livet är ett underbart mysterium och det enda vi med säkerhet vet

att vi har är den här stunden.Missa den inte-Leo Buscaglia.


10)Innan du sätter din fot på vägen,vänd ditt öga mot målet-Okänd.


11)Misstag är alltid förlåtliga,om man har modet att erkänna dem-Bruce Lee.


12)Tänk lyckliga tankar.De lyfter dig upp i luften-Peter pan.


13)Det är nästan omöjligt att le på utsidan utan att känna sig bättre på insidan-Okänd.


14)Om du kan bli vän med dig själv,behöver du aldrig vara ensam-Maxwell Maltz.


15)Lita på dig själv.Du vet mer än du tror-Benjamin spock.


Det var dom 15 stycken citaten.Hoppas ni tyckte om att läsa dom?

Just nu klockan 12:03 så är det uppehåll ute och solen är framme

 och visar sig,men nu får denna Tisdagen ge sig till känna

och visa oss resten av dagens väder.Blir spännande att se...Sol eller regn.

Kan ju alltid hoppas på sol,men det får visa sig....Nu raskt över till Dagens

Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Yvonne,Jeanette.

Grattis till er!


Nu blir att fortästta vidare med denna dagen.Passar på att önska er alla läsare en riktigt

fortsatt bra Tisdag.Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards