Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Tandläkarändring med tråkigt och Kiligt väder och en del Citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 9 maj 2012 12:44

Hejsan! Nu kanske du undrar varför jag skriver en

dag som denna Onsdagen.Jag har blivit lite hemma idag.

Orsaken är:Jag skulle egentligen ha varit på Tandläkaren i

skene i dag på Förmiddagen,men så har vi fått riktigt tråkigt

väder idag med både regn och grått väder,så i morse blev att

ringa återbud till Tandläkaren,fick ny tid igen.Inget kul att sätta

sig på TGB och köra ner till skene när det regnar som allra värst.

Det gör INTE jag.Så idag har det blivit lite ändrade planer än vad

jag hade räknat med.I morgon Torsdag blir att bege sig in till Borås igen.


Nu är vi faktiskt i dom nya lokalerna,nu har dom flyttat dit allt från det gamla

stället.Riktigt stort där vi är nu,mycket rymligare om inte annat.Dom har gjort det

riktigt bra faktiskt.Kul när det blir bra!Idag Onsdag så är det många som slutar

inne i Borås,en del började innan mig,så jag har en del veckor kvar,men man vet ju

vad man har att göra nu på dagarna,känns skönt,så i morgon blir väl färre personer

än vad vi har varit innan,om inga nya har dykt upp,men det tåls att se i morgon Torsdag.



Idag har jag letat upp en del Citat till er läsare att ta del utav igen.Det är 12 stycken idag.

Passar på att Önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)När man jämt måste dra det tyngsta lasset-då blir man häst hos verkligheten-Stig Johansson.


2)Hövlighet betyder som regel att man inte säger till folk vad man tänker-Kathrine Hepburn.


3)Man måste dela sin lycka för att multiplicera den-Marie von Ebner-Eshenbach.


4)Det finns situationer när man känner att vissa ord ligger bra i munnen-

då ska man låta dem ligga där-Stig Johansson.


5)Tålamod är den bästa medicinen-John Florio.


6)Många citat dyker upp om och om igen.Endast namnen under växlar-Luis Murshetz.


7)En kedja är alltid starkare än sin svagaste länk-annars hade den inte brustit där-Stig Johansson.



8)Man ska inte ropa hej förrän man träffar någon man känner-Magnus Eriksson.


9)Skratt är en god början på en vänskap och den bästa avslutningen-Oscar Wilde.


10)Tänk,fast en miljard människor svälter känner jag inte en enda av dem-Henrik Tikkanen.


11)Bättre en smula sent än en smula dåligt-Giordano Bruno.


12)Visst är Sverige bättre än Danmark.Vi har trevligare grannländer-Victor Borg.


Det var dom 12 citaten.Hoppas ni gillar att läsa dom?Citat är lite roligt faktiskt.Jag gillar citat.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här.


Dagens Namnsdag är:Reidar,Reidun.

Grattis till alla er!


Idag kommer Simon med Skolbussen,tycker han kan göra det en dag som denna grå/tråkiga dag.

Nu blir att pyssla vidare med dagen som är,i morgon Torsdag dags att byta till Borås igen.Lite kul

när dagarna växlar.Önskar er alla en fortsatt bra Onsdag oavsett vad ni gör eller vad ni har för väder.


Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.


PS.Dyk gärna upp i mitt nästa inlägg igen.Gammal som ny.Alltid kul!DS.



 
 
Ingen bild

Mamma

9 maj 2012 15:13

Det är ju synd att du inte kom iväg till tandläkaren, men du fick ju en ny tid så det ordnar sig. Idag är det verkligen jättetrist väder. Hoppas att du får en bra dag, trots allt. Stor kram till dig o de dina.

Maria Blicker

9 maj 2012 17:21

Hejsan!Ja,lite synd var det,hade bara vädret barit bättre hade jag ju tagit mig dit.Hoppas verkligen att vädret är bättre nästa gång.Håller verkligen med om vädret,inget kul alls idag.Ja,dagen har bara varit bra hitentills förutom vädret då,men annars bra.Tack så mycket,Önskar dig och Pappa en fortsatt bra Onsdag.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 maj 2012 17:08

Det var många kloka ord och mycket roligt. Jag gillar den där att man inte ska ropa hej förrän man möter någon man känner. Kul! Nummer två om hövlighet är också bra;)
Riktigt skräpväder här idag och +11. Vi har varit ute en sväng ändå, men det var inte skönt.
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

9 maj 2012 17:32

Hejsan!Ja,visst var det kloka ord,kul att du gillar nr 2 och nr 8.Det var ett bra ord"Skräpväder"så kanske man skall kalla det,har jag ej tänkt på innan,bra ord.Inget vidare väder idag.Usch!Ha det så jätte bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards