Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Maria Blicker - 19 april 2011 10:52

Hej alla Bloggläsare!

Var ju med simon i Göteborg igår.

Vi hade en jätte bra dag,solen visade

sig från sin bästa sida,folk var ute,och


många satt och solade sig i det fina vädret,

Jag och simon kunde inte låta bli utan att köpa oss

varsin Mjukglass.Det var jätte smaskigt,det var årets

första.Jag och simon köppte faktiskt oss ett par nya skor

också,skönt att få ngt annat på fötterna. Nästa Rad:


Till simon köppte jag även Lego som han ville ha,simon gillar

ju att bygga,sedan fick han även ett Wii-spel.Han är i full gång nu

med att spela det. Nästa Rad:


Idag har vi även ett riktigt härligt vårväder ute,skönt när detta äntligen har

kommit.Det skall ju stanna över Påsk.Gör mig absolut ingenting,får gärna

stanna.Nu väntar jag bara på att få dra igång min Moped också,så att man

får börja ge sig ut att köra på vägarna igen,har ju en(TGB).Simon sitter så

snällt där bakom,så det är inga problem,funkade bra förra året.


Nu tänkte jag lägga ut 4 st Limerickar som kommer här:


En järnvägsman från Wien

hade tappat klockan sin

Men tänk vilken lycka

det måste man tycka

han spårade ur med dressin


En bagare från vår tredje planet

gjorde en tårta i form av en komet

la på krut till tusen

sen tände han ljusen

Nu flyger han som en raket


En biolog av släkten prescott

korsade en daggmask med en igelkott

ur denna mixtur

kom en underlig figur

bäst beskrivs den som en maskott


En millitant vegan från vreta

som anser sig skickad att veta

vad bäst är för alla

han vill nu befalla

att vargarna skall börja beta


Nu blir det inga mer limerickar idag,det får ni leta på andra håll nu,om ni ska

ha det.Nu blir det att fortsätta vidare med dagen,ikväll väntar träning med kören igen

Tänkte åka ner.Innan jag loggar ut,kommer nu dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Olaus,Ola.

Grattis till alla er!


Nu Önskar jag alla som läser detta en Riktigt skön och härlig Tisdag,nu när

vårvädret äntligen har kommit hit.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  



Av Maria Blicker - 17 april 2011 12:30

 Hej alla som läser Denna Bloggen!

Nu är det riktigt soligt och fint ute.

Nu har vi fått iväg Marcus Grejer till Hans

boende var nere med det igår.


Nu kommer Marcus till KSB vid 15:00 Tiden i efter-

middag.Får tro att det blir bra för Marcus.

Nu Jobbar Lennart idag,så nu är det bara Jag

och simon här i huset.Skall snart göra lite middag

till mig och Simon här.Börjar bli dags för det.


I morgon har jag och simon lite planer på att åka ner med

Lennart till Göteborg,får ju passa på att hitta på ngt med simon

nu när han har påsklov,men då måste det bara vara bra väder,annars

är det inget kul att åka ner.Var rätt länge sedan nu jag var i Göteborg,


Blir ju inte precis att man åker dit under vintern,det lockar inte då,tycker jag.

Roligare nu när man vet att våren är här,och det är bättre väder ute,så man får

åka ner och studera lite annat folk också.Finns ju mycket att kika på där nere.

Är det sämre väder så blir det Öxabäck.


Nu till 2 st Historier och 2 st Limmerickar jag har hittat på nätet idag,

tyckte inte jag hittade så mycket bra idag,så det kommer nu:


Det var en gång två norrmän som skulle bygga ett hus.

De hade nyss lagt isolering och ska bara sätta panelen på utsidan.

Den ena norrmannen står och spikar medans den andra ska öppna en

låda med spik och hjälpa till.Norrmannen tittar ned i lådan med de fint

uppradade spikarna.

-Men det här var ju väl konstigt?säger han till den andre

-Vadårå?svarar den andre

-Ser du inte?Huvudena på spiken är riktade mot väggen och den

spetsiga bort från väggen.Det kan jag aldrig spika i

-Är du dum eller?De spikarna ska vi ha till andra sidan av huset.  


Det var en gång Alla och Ingen som gick i en skog.Då gick alla vilse.

Då ringde ingen 112

-Hallå,hallå,larmcentralen.Alla har gått vilse i skogen!

-VAD SÄGER DU?HAR ALLA GÅTT VILSE I SKOGEN?

-Jaa,Alla har gått vilse i skogen

-Är det säkert att alla har gått vilse i skogen?

-Jaa,det är säkert,Alla har gått vilse i skogen.

-Vem är det som ringer då?

-Ingen.  


Det bodde en man i Tibet

som hade en konstig diet

Till frukost han åt

en grön liten båt

Till middag han sluka en get


En pizzabagare från Milano

han gillade att spela piano

han var aldrig sur

ty han spelade i dur

noterna kryddade han med oregano


Det blir detta för idag,nu blir det inget mer på det området.

Nu måste jag vidare här med dagen,men innan jag loggar ut,så

kommer givetvis dagens namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Elias,Elis.

Grattis till alla er!


Nu skall jag logga ut mig,sedan idag blir att passa på att ge sig ut också

när nu solen är framme.Ha nu en riktigt bra Söndag alla som studerar detta.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  


Av Maria Blicker - 15 april 2011 10:34

Hej alla Bloggläsare!

I morse åkte Marcus iväg med Skolbussen,

det känndes sååååå Konstigt efter bussen hade åkt,

nu skall han inte åka härifån mer,det var sista gången

i morse Nu kommer det dröja ett tag innan vi kan se

Marcus igen. Nästa Rad:


Måste säga att det känns väldigt Konstigt detta,jag har haft

han i 16 år,nu skall han flytta härifrån.Det Känns måste jag säga.

I morse innan Marcus skulle åka,så tog jag faktiskt lite kort på

honom,kännde att jag ville göra det.Kan vara kul att ha.Dom


blev faktiskt riktigt bra på honom,men han kommer ju att komma

hit igen,han har ju färdtjänst,så det är ju lätt fixat.Vi kommer ju att

hälsa på Marcus också,men han behöver tid nu först till att komma i ordning

där nere,så därför det kommer att ta ett tag,skall ner med Hans saker här

i morgon Lördag. Nästa Rad:


Nu från Marcus till lite Historier igen,dom kommer här:

Det var manöver i Malmötrakten.En vaktpost hade placerats

vid en så kallad sprängd bro.Han hejdade en dam som ville

passera:

-Bron är sprängd.Sa vakten.

-Det ser jag väl att bron är hel,sa damen.

-Nej,den är sprängd.

Damen stirrade på honom och gick sedan bort till en annan

repgubbe och sa:

-Den där borta,kan väl inte vara riktigt klok?Han säger att bron är

sprängd!

-Ja,jag vet då ingenting.Jag har varit död i tre dagar,svarade repgubben  


Fröken frågar i skolan:

Nå kent,kan du ta ut satsdelarna i den här meningen

-Anders vill inte ha tårtan.Vad är Anders i detta fallet?

-Inte riktigt klok!  


Det var en gång två damer som satt på en bänk i parken.Den ena

hade grått hår och den andra hade rött hår.

-Hur känns det att ha eld i håret?sa den gråhåriga

-Det vet väl du som bara har aska kvar?!  


Kannibalen besökte sin granne för att se på dennes nyförvärvade

frysbox.Han blir mycket imponerad och frågar:

-Hur mycket rymmer den?

-Ja,jag vet inte så noga,men dom två som bar hit den

fick i alla fall plats  


Det var dom historierna för denna Fredagen.Idag slutar simon Tidigt

skönt att få hem han lite tidigare ngn dag på veckan,nu är han Ledig nästa

vecka,dom har ju Påsklov nu.Får se vad vi kommer att hitta på?Ngt blir det

i alla fall,skall ju bli bra väder i alla fall,skall bli skönt med lite värme nu,efter

hela vintern som vi haft.Det har vänt fort,tycker jag.


Nu blir att gå och fortsätta vidare igen,måste gå igenom Marcus kläder så

han får med dom i morgon också,sedan väntar mat-time,så magen får sitt

också.Innan jag loggar ut för idag,så kommer nu dagens Namnsdag.Det

kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Olivia,Oliver.

Grattis till er!


Ha nu en fortsatt bra Fredag alla som läser denna Bloggen.

Nu skiner äntligen solen här,hoppas den gör det hos er också?

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  





Av Maria Blicker - 14 april 2011 10:59

Hej alla Bloggläsare!

Hoppas att ni mår bra.Här är allt som det skall,

och allt rullar framåt. Nästa Rad:


I eftermiddag skall Marcus till KSB i Kinna igen,för att hälsa på

inför flytten på Söndag.Han kommer inte förrän till Kvällen.Nu

sover han bara här en natt till,för i morgon Fredag åker han till

Kortids i sätila över Helgen,det blir hans sista Helg där.Lite tråkigt

men så är ju situationen nu,dom skulle fira Marcus lite där.


Nu börjar det gå mot nästa Högtid,nämligen Påsk.Det blir kul!

Kul att plocka fram lite påsksaker då+lite påskris.Det måste vi

ha,brukar hämta lite härutanför huset.Brukar hämta in Björkris.

Sedan så skall vi sjunga med kören en del i kyrkan också.Ser jag

framemot....Nästa Rad:


Nu över till lite Hsitorier igen,så håll till Godo:

Sjukvårdarna övar i bärandet av sårade,och för

att göra övningen mer verklig lägger man säckar

i båren.Oskar tycker att båren är för tung och skär

sönder säcken så att sanden rinner ut.

Fanjunkaren:

-Vad fan är det där?

Oskar:

-Den sårade Kräks.  


Den gamle Översten skulle till slut få en telefon installerad

hos sig,och blev förfrågad om han ville ha något särskilt nummer.

-Njae....hurså?

-Det finns ju en hel del lediga att välja på.

Här tillexempel:Tolv,Tolv,Tolv,går det kanske bra?

-Utmärkt för bövelen!

Så småningom blev telefonen installerad i överstans hem,

och när det ringde för första gången svarade han stolt:

-Ett-två-ett-två-ett-två  


Hur fick du den där medaljen?

-Jo,jag räddade faktiskt livet på hela rege-

mentet.

-Fantastiskt,Hur klarade ni det?

-Jo,jag sköt Kocken.  


Också en Norsk Historia till slut,men tror att många har hört den innan,men

den kommer nu i alla fall:

Det var en Svensk som stod och hoppade på ett brunnslock.Medan

han hoppade sa han:

-16,16,16,16...Då kom en Norrman förbi och frågade om han fick prova.

-Visst,sa svensken.

-16,16,16,16,sa Norrmannen vild av förtjusning.När han var i luften drog

svensken undan locket så att Norrmannen föll ner.Sedan fortsatte svensken:

-17,17,17,17.  


Det var dom historierna för idag,blir inga mer nu.Hoppas att det gladde ngn?

Nu skall jag gå och fortsätta vidare med dagen och skall faktiskt börja plocka lite

med Marcus saker här i eftermiddag,så jag är inte sysslös om ngn trodde det?

Då trodde ni fel i så fall.Jag har att pyssla med.Har man barn så finns det att göra.

Sedan blir väl till att packa Marcus kläder till Kortids också,han åker ju i morgon.


Så denna dagen kommer att springa iväg.Nu väntar snart lite mat för magen också,

kommer strax att logga ut mig,men skall lägga ut Dagens Namnsdag först innan jag

gör det.Det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Tiburtius.

Grattis till er!


Ha nu en jätte bra Torsdag alla som läser Min Blogg,kanske inte skriver sådär jätte

mycket som vissa gör,men förmedlar lite i alla fall.Ha det så bra,

ha det bra...Maria B.  






Av Maria Blicker - 13 april 2011 11:13

Hej alla Bloggläsare! Hoppas att ni mår bra?

Här är det bara bra.Barnen iväg i sina skolor,

och Lennart jobbar igen.Just nu är vädret lite

gråmulet ute,då känns det nästan som att man vill


ha tillbaks det där fina vädret som vi hade i söndags

när det var både sol och varmt ute.Var ju jätte härligt

då.Om man får tro tidningen så skall ju solen komma i

morgon Torsdag.Hoppas det stämmer?Enligt Tidningen


idag så visar det Halvklart ,risk för regn till kvällen,är

inte sådär jätte förtjust i det där stackars regnet,det kan

jag inte påstå precis,men kan inte göra så mycket åt det,


Vi kan ju inte styra det,det blir lite problematiskt.Nu är det

inte många dagar kvar innan Marcus skall flytta,han flyttar ju

på Söndag 17/4,får väl åka ner ngn dag sedan så man får ner

och hälsa på han,och se hur han har det i sitt nya Boende.Blir

han nog glad.  Lär väl bli lite rörigt när vi börjar plocka i hans

grejer,men det får det bli i så fall,vill ju Hjälpa Marcus så det blir

så bra som möjligt för han. Nästa Rad:


Nu tänkte jag ge mig vidare till lite Historier igen,kanske man får lite

bättre humör?Här kommer dom:


Så var det Göteborgaren som åkte upp till stockholm för att visa upp

sin konstfinurligt trimmade jycke på hundexpon i Mässhallarna,sven tittade

in i boxern och utbrast:

-Vad ända in i glödheta är det där för ett djur?

-Det är en korsning mellan en apa och en stockholmare,fräste Göteborgaren.

-Herre jävlar,är han släkt med oss bägge två?  


En varubil rullar upp till regementets grindar.Posten skriker:

-Halt!Bilen stannar,men posten minns inte riktigt resten av proceduren,

så han blir stående,

-Handla!skriker vaktchefen.Varpå posten går fram till varubilen och säger:

-Jaha,får jag två hekto av den där osten till vänster där då?  


En norsk lärling var hos en smed,

som sa:

-När jag lägger järnet på städet står du klar med hammaren.

När jag nickar med huvudet slår du till det.

smeden blev 32 år gammal  


-Vad har du gjort i skolan idag?frågar pappa lille Olle.

-Vi har gjort krut.

-Vad skall ni göra i skolan i morgon?

-Vilken skola?  


-Jag skulle vilja ha en grädkanna,sa Norrmannen.

-Med pip,undrar expediten?

-Nej,den skall vara tyst.  


Hoppas att ni gillade dom,för nu blir det inga mer idag,nu måste jag

vidare med grejerna,känner även att det suger i magen,så blir snart

dags för lite mat i magen,men får ju inte glömma och lägga ut dagens

namnsdag också,det brukar jag ju göra nu mer,så det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Artur,Douglas.

Grattis till er!


Nu kommer jag logga ut därimot,har suttit här en bra stund redan,måste

vidare igen...Men passar på som vanligt och önskar alla som läser detta en

fortsatt bra Torsdag.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  

Av Maria Blicker - 12 april 2011 10:18

Hej alla ni som läser Min Blogg!

Kul att ni tog er hit  


Idag har vi inget vidare väder precis,mulet och dimmigt men

ändå uppehåll i alla fall,vi har en Temperatur på+6,9 grader.

Inte alls som det fina vädret vi hade i Helgen som var nu.

I Dagens Tidning står det risk för regn,får väl se vad det

blir utav det? Nästa Rad:


Nu är Marcus och simon i sina skolor igen,i eftermiddag skall Marcus

iväg och besöka KSB i Kinna igen,gick ju inte förra gången då han var

sjuk,men idag skall han dit,och likadant nu på Torsdag,blir också efter

skoltid.Lennart kör igen,men han lägger av lite tidigare idag,för i kväll får

han vara lite Barnvakt,skall iväg och träna med Kören igen.Blir Kul  


Nu till lite Historier igen,får se vad ni gillar dom?Här kommer dom:


Mitt under passet smet taxichauffören in på stormarknaden för att

handla lite,när han kom till kassorna var det lång kö,och snart för-

lorade han tålamodet och röt:

-Kan ni inte öppna fler kassor?

En kassörska tittade strängt på honom och sa:

-Taxi var god dröj!  


-Den styrmannen blir nog inte gammal i det rederiet.

-Varför inte det?

-Jo,vid sjöförklaringen sa han att orsaken till att fartyget

rände uppå land var att sjön plötsligt tog slut  


Arbetarna var i full gång på byggplatsen då en dam tillhörande

Jehovas vittnen anlände.Under armen hade hon en unikabox

försedd med texten"vakna"med en skrift i handen gick hon fram

till en av jobbarna och sa allvarligt:

-Känner ni Jesus?

Jobbaren vände sig inåt byggnaden och skrek:

-Killar,är det nån därinne som känner en Jesus?

Hans tant är här med matlådan.  


-Jag ser inte bra ut i några kläder numera,sa den något fylliga

kunden till expeditern och tittade sorgset i kundspegeln på den

dräkt hon tänkt köpa.

-inte alls,försäkrade expeditern,den där dräkten säger allt.

-Precis,svarade kunden vad jag behöver är en dräkt som håller truten  


också Dagens sista korta som kommer nu:

-Vad heter du min lille vän?

-Vet inte.

-Jasså,har du inte blivit döpt än?

-Jo,men jag fick vatten i örat så jag hörde inte vad dom sa.  


Nu blir det inga mer Historier för idag,hoppas ni fick lite roligt en

stund,Kul med Historier.Nu skall jag gå och fortsätta vidare med dagen

tänkte jag,får se vad den kommer att föra med sig för ngt.Sedan blir det

dags för lite mat i magen också,lite utevistelse är fortfarande rätt dimmigt

ute,fast det blåser inget,(Skönt). Nästa Rad:


Innan jag loggar ut mig,så kommer här givetvis Dagens Namnsdag,Det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Liv.

Grattis alla er som heter det!


Nu passar jag på som vanligt att önska er alla en fortsatt bra Tisdag.

Det tänker jag ha.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  



Av Maria Blicker - 11 april 2011 10:34

Hej alla som läser Bloggen! Hoppas ni mår bra?

Här är allt bara bra,barnen i skolorna och Lennart kör,så

här rullar det bara på.Inga sjukdommar i alla fall.


Här har vi lika fint väder idag,som gårdagen.Soligt

och jätte fint ute.Inte klaga nu inte,det får vi inte göra,

när det väl har kommit,vädret som vi har väntat på i vinter.


Skall ge mig ut sedan.Igår hängde jag faktiskt ut mina kläder

ute så dom fick torka ute,blir så friskt då,luktar så gott när dom

kommer in sedan.Måste passa på när det är så fint ute,sam-

tidigt så sparar man på torktumlaren också,inte helt fel.


Var ju nere i kyrkan igår och lyssnade på Guldhedskyrkans kammarkör

från Götebrog,säger bara vilka röster dom har,dom var jätte duktiga igår,

ångrar inte en sekund att jag var där och lyssnade.Var jätte kul.Kyrkan var

nästan fullsatt.Det är kul att se sådant. Nästa Rad:


våran kör skall få komma ner till dom i Göteborg nästa Månad.Lät

riktigt Roligt faktiskt.Dom sjöng helt annat än det vi brukar sjunga.

Vi åt ju mat där också,fikade med,under tiden vi åt så sjöng dom

sina låtar som vi fick höra mer av än det dom sjöng i kyrkan.var Kul.


Nu från Kyrkan till Lite Historier som jag har hittat här på nätet.Dom

kommer här.Håll till Godo:


En man tittade ut genom sitt köksfönster och såg en pingvin i sin

trädgård.Han gick ut i trädgården och tittade på pingvinen och visste

inte vad han skulle ta sig till.Plötsligt dök hans granne upp i den angränsande

trädgården och frågade sin granne vad han skulle ta sig till?

Grannen svarade att en ide` är ju att ta pingvinen till zoo.Bra idé!

Han tog pingvinen under armen och drog i väg till zoo.Följande dag

fick grannen syn på mannen med pingvinen under armen igen,men denna

gången iförd Badbyxor och simdyna.

-Ja men,gjorde du inte som jag sa,tog du inte pingvinen till zoo?sa Grannen.

-Jo visst gjorde jag det och vi hade det jätte-trevligt,så idag skall vi till simhallen. 


-Vad är det du bär på?

-Rör.

-Men varför ramlar du så ofta?

-Det är stuprör  


Det var två tomater som skulle gå över en väg,den ena gick över utan att

bli överkörd,men när den andra skulle över kom det en bil,men han hann precis

över innan bilen åkte förbi.Då sa den andra tomaten:

-Klant,nu förstörde du vitsen!  


Ett par från Malmö satt och åt Frukost på ett hotell

och där satt också ett par från England och ett par från USA.

De hörde engelsmannen säga:

-Can you pass me the sugar,sugar?

Det var ju fyndigt,tänkte skåningen och hörde amerikanen säga:

-Can you pass me the honey,honey?

Oj,hur ska jag komma på något bättre?tänkte han och sa till sist:

-Kan du ge mig mjölken,din Kossa!  


Nu blir det inga mer Historier för idag,nu blir det snart lite middag,och

lite frisk luft ute i det soliga och fina vädret som vi fått,så tänkte faktikst

ta och logga ut nu,men innan jag gör det så kommer ju självklart Dagens

Namnsdag också.Det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Ulf,Ylva.

Grattis till er idag!


Nu önskar jag alla som läser detta,en riktigt bra och fortsatt bra

Måndag i det soliga och fina vädret.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  

Av Maria Blicker - 9 april 2011 12:17

Hej ni som studerar Min Blogg!

Idag har vi ett riktigt soligt och fint väder här.

Lennart är iväg idag med,men skall vara lite ledig

i morgon,skall ju iväg till Kyrkan,kommer folk från

Göteborg hit då.Blir Kul  Nästa Rad:


Just nu har jag bara Marcus hemma,simon är i väg hos en

kompis och leker idag.Har tänkte att göra en Äpplekaka m

vanlijsås här under dagen till Marcus,är ju sista helgen som

han bor hemma nu,så han får känna lite speciellt. Nästa Rad:


Nu över till lite Historier igen,som jag har hittat här på nätet.Här kommer dom:


En man hade fått motorstopp på sin folkbagge och stod vid sidan av vägen när en

Ferrari bromsade in.Ferrariföraren gick med på att bogsera honom till närmsta verkstad och de satte fast en lina mellan bilarna.När dom åkt en liten bit kom en

porsche och körde om i fruktansvärd fart.Ferrariföraren blev så förbannad att han

glömde bort folkan och  tryckte gasen i botten.Folkaföraren fick panik och hängde sig

på tutan,men ferrari föraren märkte ingenting.En bit bort körde de förbi en polisbil

som stod parkerad vid sidan av vägen:

-Såg du?sade den ena polisen till den andra.

-Det var det versta jag sett!

-Nä,vadå?sade den andra polisen.

-Först kom en porsche i minst 200,efter det en Ferrari och sist en folkbagge

som tutade för omkörning.  


En porsche förare förbarmade sig över en dödstrött cyklist och frågade

om han ville ha lift.Det ville han gärna så dom band fast cykeln med ett rep

efter porschen.Innan dom satte sig i rörelse sa killen till cyklisten att plinga

ifall det gick för fort.Efter en stund kom det en mercedes och körde förbi.

Detta tålde inte porsche föraren utan trampade spiken i botten för att hinna

ikapp mercan.Efter en stund åkte dom förbi en mack där killen på macken inte

trodde sina ögon.Han kastade sig på telefonen och ringde till en mack längre bort:

-Om du tittar ut nu kommer du att få se nåt du aldrig har sett och aldrig kommer att

få se igen.Först ligger en merca jagad av en porsche,sist ligger en cyklist i 250 knutar,han plingar som en galning och vill köra om...!!  


En svensk och en norrman skulle tävla om den som kunde ta sig ner

från lägenheten snabbast.

Svensken sprang och tog hissen,norrmannen tänkte"jag vinner aldrig

om jag tar trapporna.När svensken kommer ner så ser han något i

buskarna,och där låg norrmannen.  


Och så en liten kort en:

Två Norska Poliser hittar en död man bredvid en peugeut.

-Hur stavar man till peugeut?sa den ena.

-Inte fan vet jag stoppa han berdvid den där saaben i stället...!!  


Nu blir det inga mer för idag.Skall gå och fortsätta vidare med sysslorna,snart

dags för middag här,får se hur dagen blir?Kanske skall nämna dagens temperatur

också,den visar just nu:+22,7 grader ute,om det nu kan stämma?

Skall även ta upp Dagens namnsdag också som jag började med i går.

Det kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Otto,Ottilia.

Grattis till er idag!


Nu dags att avsluta,måste vidare igen...men passar på att önska alla

som läser Min Blogg en Fortsatt bra Lördag och ge er ut i solen nu.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards