Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Söndag och riktigt soligt och fint ute...

Av Maria Blicker - 17 april 2011 12:30

 Hej alla som läser Denna Bloggen!

Nu är det riktigt soligt och fint ute.

Nu har vi fått iväg Marcus Grejer till Hans

boende var nere med det igår.


Nu kommer Marcus till KSB vid 15:00 Tiden i efter-

middag.Får tro att det blir bra för Marcus.

Nu Jobbar Lennart idag,så nu är det bara Jag

och simon här i huset.Skall snart göra lite middag

till mig och Simon här.Börjar bli dags för det.


I morgon har jag och simon lite planer på att åka ner med

Lennart till Göteborg,får ju passa på att hitta på ngt med simon

nu när han har påsklov,men då måste det bara vara bra väder,annars

är det inget kul att åka ner.Var rätt länge sedan nu jag var i Göteborg,


Blir ju inte precis att man åker dit under vintern,det lockar inte då,tycker jag.

Roligare nu när man vet att våren är här,och det är bättre väder ute,så man får

åka ner och studera lite annat folk också.Finns ju mycket att kika på där nere.

Är det sämre väder så blir det Öxabäck.


Nu till 2 st Historier och 2 st Limmerickar jag har hittat på nätet idag,

tyckte inte jag hittade så mycket bra idag,så det kommer nu:


Det var en gång två norrmän som skulle bygga ett hus.

De hade nyss lagt isolering och ska bara sätta panelen på utsidan.

Den ena norrmannen står och spikar medans den andra ska öppna en

låda med spik och hjälpa till.Norrmannen tittar ned i lådan med de fint

uppradade spikarna.

-Men det här var ju väl konstigt?säger han till den andre

-Vadårå?svarar den andre

-Ser du inte?Huvudena på spiken är riktade mot väggen och den

spetsiga bort från väggen.Det kan jag aldrig spika i

-Är du dum eller?De spikarna ska vi ha till andra sidan av huset.  


Det var en gång Alla och Ingen som gick i en skog.Då gick alla vilse.

Då ringde ingen 112

-Hallå,hallå,larmcentralen.Alla har gått vilse i skogen!

-VAD SÄGER DU?HAR ALLA GÅTT VILSE I SKOGEN?

-Jaa,Alla har gått vilse i skogen

-Är det säkert att alla har gått vilse i skogen?

-Jaa,det är säkert,Alla har gått vilse i skogen.

-Vem är det som ringer då?

-Ingen.  


Det bodde en man i Tibet

som hade en konstig diet

Till frukost han åt

en grön liten båt

Till middag han sluka en get


En pizzabagare från Milano

han gillade att spela piano

han var aldrig sur

ty han spelade i dur

noterna kryddade han med oregano


Det blir detta för idag,nu blir det inget mer på det området.

Nu måste jag vidare här med dagen,men innan jag loggar ut,så

kommer givetvis dagens namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Elias,Elis.

Grattis till alla er!


Nu skall jag logga ut mig,sedan idag blir att passa på att ge sig ut också

när nu solen är framme.Ha nu en riktigt bra Söndag alla som studerar detta.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  


 
 
Ingen bild

eva

17 april 2011 19:31

hej maria, det kommer säkert att gå bra för markus, bara han får tid att vänja sej,ja och ni oxå det blir ju annorlunda när barnen flyttar hemifrån. Det låter härligt att åka till göteborg och ha det lite mysigt och gå och fika lite och titta i affärer kanske , det blir kul för dej och simon, hoppas bara att vädret är fint i morgon. Ha en riktigt skön göteborgsdag om ni kommer iväg kram eva

Maria Blicker

19 april 2011 09:28

Hej Eva! Vad kul att du skriver.Jo,vi tror att detta blir bra För Marcus,känns bara väldigt konstigt,lite tomt,känns att ngt fattas,men vi skall hämta hit Marcus nu ngn dag över Påsk här,så han får komma till Öxabäck igen,blir bara över dagen.Jag och simon hade en jätte bra dag nere i Göteborg,vädret var ju bara på sin bästa sida,sol och jätte skönt väder,fullt med folk.Väldigt många satt ute och solade sig i solen,jag och simon passade på att unna oss varsin Mjukglass,det var inte dumt,Handlade också lite när vi ändå var i affärerna där,vi gick en del i Nordstan,lite runt om också,kul att kika lite.Dagen var bara lyckad.Dags att sluta nu,men had det så jätte bra,ha det bra...

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 april 2011 10:40

Du ska se att det blir bra för Marcus därnere. Vad roligt det låter med en dag i Göteborg med Simon. Det blir nog fint väder, så ni kommer iväg. Det är väl lite mer att göra och titta på där än i Öxabäck ;) Jag håller med dig, i dåligt väder är det inget kul att gå på stan. Bättre att vara hemma i så fall.
De två norska snickarna var kanske dagens bästa och limmericken om Tibetmannen var kul :D
Ha det gott!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

19 april 2011 09:16

Hejsan!Jo,det blir bra,Vi ringde dit igår och kollade lite hur han hade det,det var bara bra,dom är ju kunniga där på området.Skall hämta hit Marcus lite över Påsk tänkte vi.Jo,Jag och simon hade en riktigt bra dag faktiskt,soligt och riktigt härligt väder och fullt med folk,köppte varsin Mjukglass i det fina vädret,var tvungen att passa på,och det var årets första,det var gott.Vi hade en heldag,åkte tillbaka ca 17:50.Simon frågade mig förra Veckan om vi inte kunde åka till Gbg ngn dag när han var Ledig,så det var simons förslag,det var ett bra förslag han kom med tyckte jag.Dagen var bara lyckad,så det blir fler ggr nu framöver.Tyckte inte jag hittade så bra Historier i söndags så det fick bli de det blev,alltid ngt.Kanske hittar bättre idag,skall snart kolla vidare.Ha det så jätte bra...

 
Ingen bild

Mamma

18 april 2011 20:34

Hejsan Maria!
Hoppas att du o Simon kom iväg till Gbg idag. Det har ju varit ett underbart väder. Själv satt jag på balkongen i ett par timmar innan solen försvann bakom husknuten. Det var helt underbart. Jag för står att saknaden efter Marcus är stor. Jag kommer ihåg när ni flyttade hemifrån. Du var inte så gammal heller när du började på Vätterbygdens i Jkpg, Henrik när han började läsa i Lund och Sara när hon flyttade till Vimle. Du får glädjas över att Simon fortfarande bor hemma. Ha det så jättebra och hälsa alla. Tänker mycket på er. Stor kram mamma.

Maria Blicker

19 april 2011 09:01

Hej! Jo,vi var faktiskt iväg igår,och vädret var jätte härligt,köppte faktiskt lite igår där nere,fullt med folk överallt var man gick,vi åkte tillbaka till Öxabäck ca:17:50,Lennart hade dåligt att göra med så vi bestämde för att dra oss hem i stället.Vi passade på att unna oss årets första Mjukglass där nere på en bänk,det var inte dumt,var jätte gott.När vi åkte från Göteborg så ringde vi och kollade hur Marcus hade det,och hur hans första natt hade gått,och det hade bara gått bra,dom hade pysslat och promenerat i det fina vädret,Marcus skulle bada bubbelbad när vi Ringde,så det var ju lite lyx för honom,det har inte vi inte.Det är skönt att inte båda har gett sig iväg,så det är kul att ha simon i alla fall,men vi skall hämta hem Marcus lite nu till Påsk.Ni får också ha det så jätte bra,hälsa pappa,kul när du skriver,ha det bra..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards