Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Maria Blicker - 8 april 2011 11:57

Hej alla som läser Min Blogg!

Idag blåser det riktigt ordentligt ute.

Inget vidare,men kan inte göra så mycket

åt det tyvärr. Nästa rad:


Idag har faktiskt Marcus kommit iväg till skolan igen,så

nu är det precis som det skall vara.Idag är det ju

fredag,vilket innebär att både Marcus och simon

slutar tidigt.Marcus kl:13:15,och Simon kl:13:00,så dom

slutar om ca: 1 timma.Sedan är dom Lediga över Helgen.


Den här helgen är Marcus sista helg Hemma  innan han flyttar

nästa Söndag den17/4 om allt går som det skall.Det blir Konstigt.

Marcus pratade mycket om det igår,och frågade hur det skulle gå

för Honom?Det var ju bara att förklara för han att det kommer bli

jätte bra nere i kinna.


Nu över till lite Farbror Torsten Historier som jag har hittat,dom kommer här,så

håll till Godo:


Påven av rom ville in i himmelriket,men då sankte per hade semester stod

där en vikarie nämligen Webbmastern för Farbror Torsten.com-Farbror Torsten

själv.

-Jag är påven av Rom,släpp in mig.

-Påven av Rom?Har jag aldrig hört talas om...

Ring då till Gud Fader och fråga,han vet vem jag är.

Farbror Torsten tog luren:

-Hello chefen.Jag har en kille som heter Påven av Rom

och han vill in...

-Nej,honom känner jag inte.Han skall säkert dit ner.


-Nej,nej!Utropade Påven allvarligt oroad.

Ring till Jesus då!Han måste känna igen mig!

Webbmastern för Farbror Torsten.com ringde igen:

-Hello Junior,Känner du nån som heter Påven av Rom?Jasså inte det....

Nu började Påven gripas av panik.Han stammade:

-Men fråga den helige ande då!Han vet säkert vem jag är!

-Ok,jag gör ett sista försök:

-Hello smokey,vet du vem Påven av Rom är?Han är är och vill in i

himlen.

-Den!Det var ju han som spred ut ryktet om mig och jungfru Maria!!

Skicka honom till helvetet.  


Direktören går en runda ute på kontoret och får se Webbmastern på

Farbror Torsten.com sitta på skrivbordskanten och dagdrömma.

-Hur mycket tjänar ni i månaden frågar chefen?

-En hel månadslön.

-Det är ni minsann inte värd!Ta de här pengarna och försvinn för

evigt!Farbror Torsten tar emot pengarna och lämnar Firman.Då säger

Direktören till Kontorschefen:

-Du skulle nog ha kollat upp den där grabben lite mer innan du anställde honom.

-Jamän direktören,han är inte anställde här.Han var bara här för att hälsa på en vän.  


och så var det kocken som blev så arg på sin assistent som

lagade så fantastiskt vidriga makaroner så han sa:

-Pasta dig väldigt noga.  


Lille Olle kommer springandes med andan i halsen:

-Mamma,mamma!Webbmastern för Farbror Torsten .com har

hängt sig på vinden!

Mamma springer förskräckt uppå vinden,men hittar ingenting.

Olle kommer efter:

-April,april!Han har hängt sig i Källaren!  


Nu blir det inga mer på Farbror Torsten området för denna dagen,men

hoppas att dom roade ngn i alla fall.Tycker dom är Roliga också.Nu blir det

att gå och fortsätta vidare Tänkte jag,men innan jag avslutar så tänkte jag

börja med en liten ny grej,och det är att jag kommer att lägga ut Dagens

Namnsdag längst ner varje dag.Tänkte jag. Så det kommer nu.


Dagens Namnsdag är: Nadja,Tanja.

Grattis! Alla ni som heter det idag.


Nu avslutar jag därimot,lite kul med en liten ny sak på Bloggen.Skadar inte.

Ha nu en jätte bra Fortsättning på Fredagen.Det Tänker jag ha.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.

Av Maria Blicker - 7 april 2011 10:37

Hej allihop! Idag har vi en mycket blåsig Torsdag,inget vidare.

Kännde redan i morse när jag var i väg med simon till skolbussen

hur det blåste ute.


Kan idag tala om att Marcus är piggare igen,har varit på benen flera ggr

denna morgonen,han säger själv att det är"mycket bättre nu"så i morgon

blir väl skolan igen för hans del,antar jag. Nästa rad:


Lennart kör igen,som vanligt och simon också iväg,idag skall han följa med

sin Kompis Axel hem efter skolan.Det tycker simon är kul.Idag skulle dom även

iväg och bada vid Kaskad i skene.Dom åker buss dit ner.(Med skolan) Nästa rad:


Idag tänkte jag lägga ut en Dagens Dikt som jag har hittat.Den kommer här:


Det var en gång en tall

som längtade efter havets svall

han ryckte upp sina rötter,

knaprade på några nötter.

Sen liftade han med en kamel

-det kändes så långt ifrån fel!

Efter tio dagar och tre nätter

mötte dom fem balter och varav två letter;

tillsammans slog dom följe,

rev från kexchokladen det tunna aluminiumfolie-

hölje.

Energi fyllda fortsatte de sin vandring mot vatten,

följde svansen som satt på katten.

snart slog dadelgrenar mot deras ansikten

-exotism så in i hissen!

Tallen gled smidigt av kamelens rygg.

inför palmträd var han inte längre skygg!

Med sandiga rötter utbrast han:

Kolla sägnen om vatten var verkligen sann!


Nu får ni nöja er med denna Dikten för idag,blir ingen mer.

Kom faktiskt på att jag har ju glömt att nämna dagens Tempera-

tur för idag,så gör det nu,när jag ändå har det i huvudet:

Den visar:+12,1 grader just nu.Till och med att solen visar sig.


Kan ju alltid hoppas på att vi får en fin dag när solen har lyckats

ta sig fram.Nä allihop!Nu blir att återgå till resten utav dagens sysslor.


Önskar er alla en riktigt bra Fortsättning på resten utav dagen,nu får ni

ta er vidare till andra Bloggar eller vad ni skall pyssla med,för här blir inte

så mycket mer just nu.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.



Av Maria Blicker - 6 april 2011 09:29

Hej alla som läser Bloggen idag!

Idag är det ingen rolig syn när man tittar ut.

Dimmigt och Tråkigt,men inget vi kan göra så

mycket åt tyvärr.


I morse ringde Telefonen här,det var Kortids.

Dom ville tala om att Marcus inte kännde sig bra.

Han hade sprungit på toaletten en del på kortids,

och så har han lite ont i magen,men han är inte varm


Det har jag kännt,så han har ingen feber i alla fall.

Just nu ligger han i soffan och tar det lite lungt,han får

ha en vilo dag idag,så får vi se hur morgondagen är.


Så han stannar hemma från Skolan idag,det blir ingen i alla fall.

Skall även ringa KSB under dagen,han skulle ju varit där i eftermiddag

och hälsat på,men jag får be om en ny datum för detta bara.Det löser sig.


Så idag har jag ingen pigg Marcus,han är lite slö,men det får han lov att

vara när han inte är i formen.Hoppas bara inte det går över oss andra.


Nu från ingen pigg Marcus till lite Limmerickar som jag tänkte lägga ut idag.

Det är ganska många idag,så bäst att sätta fart med det.Dom kommer här:


Det var en man ifrån Kinna

som på låtteri råkat vinna

en tur jorden runt

men allting blev strunt

sen lotten råkat försvinna.


I puckelpisten i Åre

bland pucklarna for som en dåre

en galen kamel

som jämt åkte fel

och hojtade Går`e så går`e


Pinsamt blev det i Öregrund

brobygget avbröts en stund

och basen hörs väsa:

Kan ingen här läsa?

på ritningen står Öresund


En vig blondin ifrån Rimbo

som vann en tävling i limbo

fick pris nummer två

när hon strax därpå

blev vald till sveriges Miss Bimbo.


En målare som på Listerlandet

helt trasslat in sig i klister bandet

sa då något bister:

jag sitter i klister

men till och med en minister kan det


En liten fet man från Ånge

som länge suttit som fånge

slank iväg som en ål

genom ett nyckelhål.

Nu kalls han för ormen Långe.


En uppfinnarjocke i Kil

har gjort underverk med sin bil

När man backar med den

producerar den fem

till sex liter soppa per mil


En toffelhjälte från Ranten

som hade tröttnat på tanten

försäkrade att

"Om jorden va` platt

så knuffa ja`na över kanten.


Det blir dom för idag.Hoppas ni gillade dom?Nu är simon i skolan.

Han får åka skolbussen hem idag,är ju ingen innebandy idag,den var ju

slut förra onsdagen.Nu tänkte jag avbryta för att fortsätta vidare med

sysslorna,skall ner till Marcus och se hur han mår nu.Han tittar på Barn-


Kanalen just nu,så rätt lungt på området nu,men gör som jag brukar göra

när det är dags att avsluta att jag passar på att önska alla som läser min Blogg

En fortsatt bra Onsdag.Ha det så jätte bra,ha det bra....Maria B.  

Av Maria Blicker - 5 april 2011 10:18

Hej alla Läsare! idag måste jag bara börja med att säga att

vi har inget roligt väder alls idag:Dimmigt och blåsigt och lätt

regn.Måste bara skriva ordet:Kiligt,för det tycker jag,inte kul alls.


Vart tog det fina vädret vägen som vi hade i går?var riktigt härligt ute,

Solen var uppe och var jätte fint ute,men nu raka motsatsen.FY vad kiligt,men

vi har i alla fall en temperatur på +5,7 grader,så skall väl inte klaga där i alla fall

är ju ändå plusgrader ute. Nu vidare igen...


idag är Marcus i skolan igen,i eftermiddag åker han till Kortids i sätila,men nu har

han bara idag kvar där,och helgen som dom vill ha en avslutningsfest för Marcus

innan han slutar,sedan blir det KSB som gäller i fortsättnignen för Marcus.Blir nog

bra,hoppas vi?


Nu över till lite Norge-Historier,Kör det idag.Här kommer dom på rad:

Det var en gång en Norrman som hade köpt en ny bil.Efter 15 minuter

kom han tillbaka och sa att bilen var sönder,så han fick en ny bil ,men efter

15 minuter igen kom han tillbaka och sa att bilen var sönder.Då frågade för-

säljaren en massa frågor.Bland annat hur han växlade.Då sa han:

-Först lägger jag i 1 sedan 2 sedan 3 sedan 4 och till sist racer-

växeln R.  



En Norsk gammal man på besök i ett varuhus tittar

förundrat på hissen.Först ser han en gammal dam gå in.

Dörren stängs.Efter en stund öppnas dörren och ut kommer

en ung dam.

-Fantastiskt tänker han.Det måste jag pröva!  


-Vet du hur en Norrman kontrollerar om en svensk tusenlapp

är äkta?

-Han viker den fyrdubbel och bankar på den med hammare.Sedan

ser han efter om Gustav vasa fått några Blåmärken  


De båda Norska jägarna sitter på sitt älgpass.Plötsligt

knakar och brakar det i buskarna och en jätte lik Älg-

tjur uppenbarar sig framför deras ögon.De båda jägarna

brassar på för fullt.När krutröken skingrat sig beger sig de

båda stolta jägarna fram till sitt nedlagda byte.De stannar

framför bytet,tittar på det samtidigt som de kliar sig i huvudet:

-Hrm,muttra den ene...vem fan har skott älgen!  


Gillade ni dom,hoppas det?för nu blir det inga mer idag.Gillar

Norge historier,men då måste dom bara vara bra.Inga dåliga.

Det gillar vi inte. Över till nästa rad:


Ikväll skall jag i väg och träna med Kören igen,är ju Tisdag idag.

På Söndag 10/4 kommer Guldhedskyrkans kammar kör från Göteborg

hit till Öxabäck.Dom skall visa oss hur en Körmiddag går till.Är inte så

insatt i detta,men skall bli kul att se på Söndag,tänkte åka ner då.


Martin våran kör ledare som vi har nu,har lett denna kören innan,så han

känner dom,blir även en Musikgudstjänst med dom.Så ser fram emot Söndag.


Nu blir det inte så mycket mer här,tänker avsluta för att gå och fortsätta vidare,

men önskar alla som tar sig in här och läser bloggen,en fortsatt bra Tisdag.

Ha det så jätte bra,skriver mer i morgon.ha det bra...Maria B.  




Av Maria Blicker - 4 april 2011 10:55

Hej alla ni som läser min Blogg! Hoppas att allt är bra med er?

Här är allt precis som det skall vara på en Måndag:Barnen i skolan

och Lennart kör i Gbg igen efter sin lediga Helg.Jag sitter vid Bloggen

och skriver,mår alldeles utmärkt.


Idag har vi ju Måndag och ny vecka igen,får se vad den kommer att föra

med sig...Just nu har vi en temperatur på:8,4 grader ute,och det är vidstilla

i träden idag med.Undrar om man får se ngn sol idag?har inte kollat vädret för

dagen idag,får väl se om den vågar visa sig eller om den tänker låta bli,blir lite

spännande att se...


Nu kan man ju höra fåglarna ute,dom verkar i alla fall vara i farten.

Låter riktigt härligt när man hör deras kvittrande.Hörde dom väldigt

tydligt i morse när jag var med Marcus vid skolbussen.var lite roligt

att höra.


Dimman var fortfarande kvar i morse när jag lämnade simon vid hans skol-

buss,men nu verkar den vara borta. Nu över till lite Historier igen om ni vill

läsa.Här kommer några på rad:

Två bankrånare blir förföljda av polisen.

Dom kommer till en rondell och har kört runt ett par

gånger när Polisen kommer:

-Akta! Polisen kommer,ropar den ena till den andra.

-Det gör inget,säger den andra,dom är tre varv efter oss  


Fängelsedirektören till den norska fångvaktaren Halvar:

-Igår rymde alla fångarna.Har du någon aning om

hur det kunde ske?

-Ja,jag tror det.Dom hade huvudnyckeln.

-Hur kunde dom själa den?

Dom stal den inte,dom vann den på poker  


Två kompisar var på bilsemester i Louisana.När dom

närmade sig staden Natchitoches blev de oense om hur

namnet uttaldes.De diskuterade fram och tillbaka tills de

stannade för lunch.När de beställde frågar de tjejen bakom

disken:

-Innan vi beställer kan du avgöra en tvist vi har?Var

snäll och tala om var vi är...väldigt långsamt!

-Buuurr-geeeerrr-Kiiiinnnnggg.  


Två bilister möts på en alpväg utan möjligheter

att komma förbi varandra.En måste alltså backa

men ingen är villig.Den ena vevar ner rutan och

skriker:

-Jag backar minsann inte för en idiot!

-Men det gör jag,svarade den andra och backar.  


Nu blir det inga mer för idag,nu måste jag gå och fortsätta vidare här

Var faktiskt  och Kollade temperaturen igen nu för skoj skull,och nu har

den stigit till +14,1 grader och nu har till och med solen vågat sig fram

när jag har suttit här och skrivit lite.Jätte härligt att få se den.


Nä allihop,här går inte sitta längre,här bli ingenting gjort.Måste

vidare,men som jag brukar göra så passar jag på att önska er

alla som läser bloggen en riktigt bra fortsättning på Måndagen.

Ha  det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  

Av Maria Blicker - 3 april 2011 15:32

Hejsan alla ni som läser min blogg!

Idag blir det lite sent skrivet,men anledningen

till detta är att vi var i väg och handlade i förmidags.

Sådant man måste göra också. Nästa rad:


I för middags hade vi lite regn här,men det har slutat nu,

nu har vi fått dimman igen,väldigt dimmigt här,och vindstilla

i träden.Lennart är hemma idag också,nu är han och figo ute

i skogen.Får se när dom dyker upp...


Idag fick simon en ny film när vi var i affären(Dvd-film)

"Madagaskar"Dom har redan tittat på den,simon hade väldigt

bråttom in för att kolla på den.  Snart har denna helgen gått

också,är ju inte klokt vad en helg springer iväg,i morgon ny vecka igen...


Nu till mina Historier igen,hoppas att ni gillar dom?Här kommer dom:

-Hur gick det till när du blev ormbiten?

-Ormen hoppade på mig när jag slog till den!

-Varför slog du till den?

-Den räckte ut tungan åt mig...  


Det var en gång två killar som hette Dum och ingen.

Dom skulle uppför ett berg.Ingen trilla ner och Dum sprang

till sjukhuset.

-Ingen har trillat nerför berget!Skrek Dum.

-Nä,det var väl bra! sade hon i receptionen.

-Ingen har trillat nerför berget!

-Nä,det var väl bra!

-Ingen har trillat ner för berget!

-Är du dum eller?

-Ja...  


En kvinna kommer in på polisstationen för att

anmäla att hennes man försvunnit.

-Beskriv hans utseende,uppmanar polisen.

-Han är lång,muskulös,blåögd...Börjar hon,men hennes

lille son avbryter henne:

-Men så ser väl inte pappa ut?

-Tyst,pelle! Inte vill jag ha tillbaks den där lille fetknopppen  


När skolavslutningen äntligen är över har Gudrun bråttom hem

med betygen.När hon visar sin far dom grubblar han fundersamt:

-Vad står alla dessa IG-n för?

Gudrun ler och svarar stolt:

-Imponerande Gudrun!  


Det var dom för idag,gillade ni dom?hoppas det i alla fall.

I morgon skall jag skicka iväg Marcus till Boendet nere i kinna,

han åker dit efter skolan,så han kommer åka skolskjuts dit.

Får se vad han gillar det?


Nu tänkte jag avbryta detta igen,för att fortsätta vidare med plockandet.

passar självklart på att önska alla en fortsatt bra Söndags eftermiddag/kväll.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  


Av Maria Blicker - 2 april 2011 11:51

Hejsan alla Bloggare!Hoppas ni mår bra?

Här mår vi bara toppen,fast det är väldigt

dimmigt just nu,hoppas det försvinner under

dagen bara.


Idag är vi hela familjen Blicker hemma.Lennart

har tagit lite ledigt idag.Det kan han behöva tycker jag.

Nu är han ute med Figo så hunden får komma ut lite.


Figo gillar ju att gå uppe i våran skog.Får se vad dagen kommer

att bjuda på...


Nu över till mina Historier igen.Det är väl ingen som har ledsnat på dom?

i så fall vore det bra att veta det.Här kommer några i alla fall på rad:

Bellman ska spränga dynamit på ett vägbygge.När det ät dags ropar

tysken:

-Tänt var det här!

Så springer de och gömmer sig bakom en klippa och väntar.

Men det händer inget.Så tysken vänder sig till Bellman och frågar:

-Tände du på?

-Nej,jag hann inte svarar Bellman.  


-Vet du varför Norrmännen vattnar sina flaggstänger?

-Nej.

-Dom räknar med att knoppen skall slå ut  


Edvin var mycket gammal och sjuk.

Dom närmast anhöriga var samlade.

Det var uppenbart att Edvins dagar var räknade.

Därför vågade en av döttrarna fråga om det var ngt Edvin

önskade innan livet var slut:

-Ja,en sup Konjak vore bra,tyckte Edvin.

Efter lite rännande fick dom fram ett glas med konjak.

Men Edvin var så svag och darrig att det mesta hamnade

på täcket,varpå han sa:

-Det skall då djävlas in i det sista  


En skotte var ute och promenerade med sin fru

då de plötsligt passerade en restaurang.

Hustrun sniffade i luften och sa:

-Mm....Känner du så gott det luktar?

-Ja,vill du att vi skall går förbi en gång till?  


Det var dom för idag.Kommer mer i morgon igen.

Nu blir att gå och fortsätta vidare med dagen,så skriver

inte så mycket mer idag.Till kvällen blir det lite Tv i alla fall


Passar på som jag brukar göra när det är dags att bryta

att önska er allihop en fortsatt bra Lördag.Ha det så jätte bra

ha det bra...Maria B  



Av Maria Blicker - 1 april 2011 09:41

Hejsan! Ngn som har blivit lurad idag än?

Vi har ju 1:a April idag,innebär ju att man

kan bli lurad.Bäst att se upp idag...


Just nu har vi rättså dimmigt ute,och verkar vara vindstilla

i träden i alla fall,snön som var i går morse är nu helt borta.

Barnen är i skolorna,och Lennart kör i Göteborg igen.Idag

slutar Marcus och Simon tidigt,gör dom alltid varje fredag.


Marcus slutar kl:13.15,och Simon slutar kl:13:00.Rätt skönt

att kunna få hem dom lite tidigare ngn dag på veckan med.

Simon var lite trött i morse när jag skulle väcka honom,Marcus

ville GÄRNA ligga kvar i morse,men jag fick allt upp honom,


Hade han fått bestämma,så hade han haft sovmorgon idag,men då

hade han också missat skolbussen,så rena turen att jag fick honom på

benen.Tur att man kan vara bestämd.Det fattas mig inte. Nästa rad:


Nu över till lite Historier idag,var ju några dagar sedan nu,så här kommer

några stycken:

Sven fyllde 90,gjorde sin första flygresa.Han tog plats í planet.

En högtalarröst uppmanar alla att spänna fast säkerhetsbältena,

och det gjorde alla utom sven,varför flygvärdinnan kom fram:

-Nu skall vi spänna fast lilla säkerhetsbältet.

-Äsch,sa sven,det behövs inte jag har ju hängslen  


-Jag har åkt med det här tåget i 22 år.

-Herregud,var steg ni då på?  


Hört i syklubben:

-Såg ni trollkonstnären i Tv igår?Han sa

bara"Hokus pokus"så försvann kaninen!

-Det är väl inget,jag säger bara"Nu diskar

vi...så försvinner hela familjen  


Slaktaren hade blivit frälst och berättade

det för församlingen.

-Jag har slaktat tjurar,jag har slaktat kalvar,

men nu har jag slaktat djävulen.

Då hörs en röst från bakre bänk:

-Jag tyckte väl det smakade fan om falukorven.  


-Här har jag behandlat er för gulsot i tre veckor.

Ni kunde väl ha talat om att ni är Kines  


Det var mina för denna dagen,gillade ni dom?

Hoppas det i alla fall,för jag gillar dom allihop idag.

Lite kul med historier på en Fredag.


Nu skall jag snart gå och fortsätta vidare här med dagen,

får som sagt se hur dagen blir,och jag kan lova er att jag

tänker akta mig för att bli lurad idag,men jag skall inte säga

inte,man vet ju aldrig vad som sker?


Ha nu en riktigt bra Fredag allihop,se upp med att bli lurade,

ha det så jättbra...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards