Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

Nytt inlägg igen med 5 stycken Roliga Historier och en Dagens Tanke.Trevlig Läsning!

Av Maria Blicker - 21 juli 2012 14:10

Hej allihop igen!Dags för ännu ett inlägg igen.

Idag lyser äntligen solen igen,det är riktigt fint

sommarväder ute.Idag får vi ej klaga.Skönt när

vi har sådana här dagar.Jag gillar bäst solen jag.


Igår Fredag var Lennart lite hemma igen.Vi passade

förenkelhetens skull på att såga ner vårat gamla och

dåliga plommonträd som har stått i trädgården.Nu är det

borta och skönt när vi blev av med det.Det har ändå gett

dåligt med plommon det sista.Nu ser det bara lite tomt ut

där det har stått,men det blir att vänja ögat vid att det är

tomt där nu,ser bara lite konsitgt ut nu efter,men rätt luftigt.


Vi passade även på att såga ner våra tre assper som vi har haft,

så nu är dom också borta,skönt när man kan passa på att göra

lite sådana saker i mellanåt.vi skall även såga ner ett utav våra

gamla äppleträd,för det ger heller inte så mycket frukt,så ingen idé

att spara på sådant.Lika bra att bli av med det,men det trädet får

vänta ett tag nu,men skall så småningom ner också.Blev faktiskt

en del ved utav det som vi sågade ner så det blev lite till vintern.


Idag har jag letat runt en hel del här på nätet efter lite roliga Historier.

Hittade några och idag är det 5 stycken Historier.Passar på att önska er

en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!"Ett skratt om dagen är

bra för magen.Här kommer dom:


1)En herre kommer in på en restaurang och beställer en konjak.Vid serverings-

lokalens motsatta sida står en målare på en stege.När konjaken kommer in får

gästen plötsligt se målaren,varvid han skyndsamt lämnar lokalen.Målaren går lungt

ner från stegen,går fram till den övergivna konjaken och sveper den.

-Nej,hallå där,sådär får ni inte göra.Tänk om herren kommer tillbaka?

-Det gör han inte,säger målaren.

-Hur vet ni det?

-Han är ordförande i nykterhetsföreningen där jag är sekreterare.


2)-Varför tävttar inte män?

-För att varken tvättmaskinen eller torktumlaren

har en fjärrkontroll.


3)-Varför köper män eldrivna gräsklippare med sladd?

-Så att det kan hitta tillbaka till huset.


4)Det var pamela Andersson och Arnold Schwartzenegger och Quasimodo,

den fule figuren i Ringaren i Notre dame,som gick till en spågumma.

Först gick pamela in och frågade vem som var snyggast i hela världen.

När hon kom ut sa hon:

-Yes!Jag är snyggast i hela världen!

Sen gick Arnold in.När han kom ut sa han:

-Yes!Jag är starkast i hela världen!

Sen när Quasimodo kom ut sa han:

-Vem fan är Bill Gates???!!!!


5)Nisse kommer till Doktorn och ska få sin onda fot undersökt.

Syster ber honom ta av sig alla kläder och vänta på sin tur i

väntrummet.Där sitter redan en annan avklädd man.Nisse be-

klagar sig över att behöva klä av sig helt bara för att visa upp

sin onda fot.

-Klaga inte,sa den andre mannnen.Tänk på mig som bara

skall in och läsa av elmätaren...


Det var dom 5 stycken Historierna.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Johanna.

Grattis till alla er!


Nu även över till en Dagens Tanke som också kommer här:


Dagens Tanke:Att ge är att få.


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Lördagens Pyssel.

Får passa på att ta vara på solen och det fina vädret nu,för rätt

vad det är har vi snart regn ngn dag igen.Har ju regnat av och till

nu i sommar som vi alla vet.Nästa rad:


Passar på att önska er alla som läser min Blogg en riktigt fortsatt bra dag.Det skall vi ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 juli 2012 11:21

Vad skönt att bli av med gamla fruktträd som ändå inte ger så mycket frukt. Jag kan tänka mig att det blir ljusare och luftigare, när asparna också kom bort. Ibland måste man rensa lite både ute och inne. I brist på träd att såga ner håller jag på att rensa i klädkammaren och det är ett evighetsjobb, känns det som.
Av dagens historier var som vanligt kul, men jag fastnade direkt för den första om målaren. Även män som aldrig tvättar lockade till skratt;)
Grått och regnigt här idag, men då kan man pyssla inomhus i stället.
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

31 juli 2012 19:09

Hejsan!Ursäkta att det har gått så länge utan att jag svarat,men nu får du svaret.ja,det var faktiskt riktigt skönt när Träden försvann,visst blir det ljusrae och luftigare även när vi fick bort våra Aspar.Helt perfekt blev det.Absolut måste det rensas i mellanåt.Hoppas att du har fått rensat din klädkammare som du skrev om skönt att bli av med en del.Vad kul att du gillade den första historien och även män som aldrig tävttar,jag själv har mest fastnat för den sista den gillar jag helt.Absolut kan man pyssla inne när vädret inte är på ens sida.Ha det så jätte bra.Kul när du skriver....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards