Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Maria Blicker - 28 juli 2012 12:41

Morsning alla läsare!

ursäkta att jag ej har lagt

ut några inlägg på länge,men

jag har inte velat sätta mig med

det när vi har haft så fint sommar-

väder som vi har haft nu i flera dagar,

bortsett från idag när det har blivit en

liten mellan dag med sämre väder,så

passar bra att skriva idag då.


Idag är faktiskt Lennart och jag alldeles

ensamma i huset då våran Simon befinner

sig på annan plats nu några dagar frammåt,

Han är och campar med sin mormor och morfar

i deras husvagn på Hanatorp nu några dagar.

Dom har lovat att ta med Simon lite nu.Simon

har väntat i flera veckor på detta,så nu tycker

han det äntligen är kul.


Jag själv var faktiskt nere i går Fredag 27/7 och hälsade

på dom lite,var riktigt roligt,och samtidigt kul att byta plats

från husets väggar lite också.I morgon Söndag blir att besöka

dom igen,då simon fyller år,vi har bestämt att fira honom lite där.

Så får vi också besök utav Marcus som kommer från Kinna hållet.

Det skall bli riktigt roligt att få träffa honom också,lite långt ibland

mellan varven,men han är även hemma i mellan åt och hälsar på.


Idag har jag en del citat som ni kan ta del utav igen.Det är 10 stycken

sammanlagt.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll

till godo.Här kommer dom.


1)Lev i Nuet,vänta inte till i morgon;plocka livets  rosor idag-Pierre de Ronsard.


2)Vansinne är att göra samma saker om och om igen och förvänta sig olika resultat-Albert Einstein.


3)Människan borde inte fråga efter livserfarenhet utan i stället uppleva-Jonas Blomberg.


4)Det påstås att hårt arbete aldrig har skadat någon-men varför ta risken-Ronald Reagan.


5)Vad är i själva verket en lögn?Det är bara sanningen på maskerad-Lord Byron.


6)Bry dig inte om vad jag sa till dig-gör som jag säger-W.C.Fields


7)Livet är som en chokladask...du vet aldrig vad du får-Forest Gump.


8)Upp med hakan!Det värsta återstår-Mark Twain.


9)I motvind får man antingen kryssa eller ta till årorna-Okänd.


10)Välj ett kort.Du kan behålla det.Jag har fortfarande 51 kvar-Groucho Marx.


Det var dom 10 stycken Citaten.Hoppas ni gillar att läsa dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Botvid,Seved.

Grattis till er!


Idag är det ej någon Dagens Tanke.Det kommer i ett annat inlägg sedan.

Nu är det ej många veckor kvar innan jag skall börja läsa på komvux,nervo-

siteten börjar närma sig,börjar kännas lite pirrigt,men kommer säkert bli jätte bra.

Jag skrev ju och berättade detta i ett annat inlägg för ett bra tag sedan,hoppas ni minns?


I morgon Söndag skall ju bli bättre väder igen,får hoppas det i alla fall,vore kul när Simon

fyller år och när även Marcus kommer,vore synd om det blive regn,men det får vi inte tro

att det blir,har varken  sett eller hört det i alla fall.Skönt när Solen visar sig efter allt regn som

kom i Juni månad.Inget kul,men kanske behövdes. Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt bra Lördag och kväll.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards