Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Maria Blicker - 9 juli 2012 12:03

Hej alla Glada Människor!

Just nu lyser Solen här,gjorde den även

när jag kom upp i morse,men idag är

det sagt att det även kan bli regnskurar,

även åskskurar,men får väl se vad det blir

utav vädret,låter inget vidare i alla fall,jag

lutar mig mer mot Solen jag.Den gillar jag.


Igår Söndag var Lennart lite Ledig igen,behöver han

mellan varven.Igår var det en riktigt kanon dag med

vädret igen,var ju riktig Sommarvärme och riktigt härligt väder,

så vi fick passat på med att både klippt gräsmattan och fick även

trimmat i trädgården,så nu är den riktigt fin igen,måste bara säga

att nyklippt gräs,det är bara sommar.Det går inte att komma ifrån.


Idag har jag inga Citat,utan idag blir det lite Roliga Historier som jag letat här på nätet.

Det är 10 stycken idag.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!"Ett skratt

om dagen är bra för magen"Håll till Godo.Här kommer dom:


1)-Den kvinnan som går därborta har lidit mycket för sin tro.

-Jasså,vad har hon då för tro?

-Att hon har nr 36 i skor...


2)-Har du följt doktorns råd att vara rädd om din dåliga mage och

bara äta sådant som små barn äter?

-Jodå,jag har ätit upp fem legobitar,en blyertspenna och två stenkulor--

men jag känner mig inte ett dugg bättre.


3)-Har ni någon glädje av den där vattensängen ni köpte?

-Nä,det framgår också av namnnet vi gav den.

-Vilket namn?

-Döda Havet.


4)-Har ni några krämpor som gör er olämplig för militärtjänstgöring?

-Ja,jag är närsynt.

-Hur kan du bevisa det?

-Jo,ser doktorn spiken på väggen där borta?

-Ja.

-Det gör inte jag.


5)-Herrn,ge mig 100 kronor så räddar ni livet på en rejäl och skötsam man.

-Ni ser då varken rejäl eller skötsam ut.

-Nä,det är er jag talar om.


6)-Hur märker man att det varit en moderat i kylskåpet?

-Det vet jag inte.

-Jo,facken är borta.


7)-Jag har ett väldigt sjå med Berra.På gamla dar har han lagt sig till

med bilringar kring midjan.

-Har du inga värre bekymmer?Hos min Kalle är det ventilen som krånglar.


8)-Mamma har prästen bytt jobb och blivit bonde?

-Vad menar du unge?

-Jo,magistern sa idag att det finns kor i kyrkan.


9)-Olle!Du sitter på min miniradio!

-Åh,tack och lov.Jag trodde att det var nåt fel med magen!


10)-Var det en vacker Konsert,Karolina?

-Fantastisk.I synnerhet den där symfonin av Beetoven.Du vet den,där

dirigenten börjar som om han stickade strumpor.Sedan ser det ut som om

han målade i taket och slutligen som om han jagar efter en bisvärm,alldeles

ljuvligt var det...


Det var dom 10 stycken Historierna,det blev korta idag.Döm dom själva.Nu över till

Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Jörgen,Örjan.

Grattis till er!


Idag har jag ingen Dagens Tanke,men väl några bra texter.Dom kommer här:


1)Det finns en särskild mening med att bara finnas till-att göra det man måste

är att göra det man vill-Mikael Rickfors.


2)Att ha mycket att göra är inte stressande,utan det är tankarna

på allt du har att göra som stressar dig-Olof Röhlander.


3)Att klaga är att sitta i en gungstol-du har något att göra

men du kommer ingenstans-Anonym.


Det var några bra texter.Nu blir det till att stoppa lite i magen,sedan dags att fortsätta vidare

med dagen.Återstår sedan att se vad som kommer att ske med dagens väder.Nästa rad:


Nu får ni alla som som läser min blogg ha en fortsatt bra Måndag,oavsett vad ni har på programmet.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag....MARIA BLICKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards