Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Nytt inlägg med en del Citat och en Dagens Tanke.Trevlig Läsning!

Av Maria Blicker - 16 juli 2012 12:18

Morsning! Hoppas att ni har det bra?

trots våran regniga sommar.För en stund

sedan så vräkte regnet ner här,som rena

rama skyfallet,det var till och med hagel

som kom ner,och mitt i det vädret så satt

jag och Simon ute på våran altaan och fikade.


Var lite roligt faktiskt,för vi satt ju tort och hade tak

över huvudet,så det gick ingen nöd på oss där inte.

Var inte speciellt kallt heller,var bara skönt att få lite

frisk luft på sig,så blev det idag fika i skyfall,de ni!


Idag har jag haft lite svårt att komma in på våran dator

på morgonen,vet ej vad det var,var en röd lampa som lyste

på våran reuter,så gick inget vidare med att komma in,men

såg för en stund sedan att den slocknat så nu funkar det igen.



Idag är det inga Historier men väl en del citat som jag har letat upp

här på nätet.Det är 10 stycken och även en Dagens Tanke idag också.

Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!

Här kommer dom:


1)Den som inte har tid har heller inget annat av värde-Stig Johansson.


2)Gift dig inte för pengar.Det är billigare att låna-Milton Lyckert.


3)Att säga vad man tänker är ett dyrt nöje-Anatole France.


4)Alla människor är ensamma.En del har bara så mycket folk om-

kring sig att de aldrig hinner märka det-Bo Balderson.


5)Vi kan oftast göra mer för andra genom att rätta till våra egna

brister.snarare än att peka ut deras-Francois Fenelon.


6)Livet är som ett vin,skall man njuta det fullt ut skall man inte

dricka de sista dropparna-Lord Byron.


7)Att vara vad vi är,och att bli vad vi kan bli.Det är det enda

mål i livet-Robert Louis Stevenson.


8)Att leva är det vackraste i världen;de flesta bara existerar-Oscar Wilde.


9)Acka ja,livet är svårt-men matematik är svårare-Robert storm petersen.


10) Kom ihåg att glömma bagateller.Kom ihåg att lägga vikt vid det saken gäller.

Kom ihåg att älska medans du törs.Kom ihåg att leva medan du gör det-Piet hein.


Det var dom 10 stycken citaten.Hoppas ni gillar dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Reinhold,Reine.

Grattis till er!


Nu till Dagens Tanke.Den kommer här:


Dagens Tanke:Att vara nöjd med det lilla kan vara väldigt stort!


Det var även Dagens Tanke.Nu blir det att fortsätta vidare med denna Måndagen.

Dags att pyssla vidare.Nästa rad:


Passar på att önska er alla som läser min Blogg en fortsatt bra Måndag,oavsett om ni

jobbar eller har semester eller vad ni har på dagens program.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en fortsatt bra dag....MARIA BLICKER

 
 
Ingen bild

Mamma

17 juli 2012 19:37

Hej igen!
Det var många bra citat idag också, men nr 10 tyckte jag nog var allra bäst. Idag tisdag har vi verkligen haft fint väder här i A-ås. Hoppas det blir det nästa helg också då vi förhoppningsvis firar Simons 12-årsdag på Hanatorps camping. Ni får ha det så bra så länge och sänder med en stor kram till er alla.

Maria Blicker

19 juli 2012 15:08

Hejsan!Vad kul att du tyckte det,kul att du gillar nr 10.Som du läste i inlägget så hade vi inget vidare väder här i Måndags,men tur för er som hade bra i Alingsås då i Tisdags,men nu är ni ju ej i Alingsås när jag skriver detta svaret,utan ni är ju påväg upp till Undersåker Till Henrik och Linda.Hoppas absolut på bra väder när Simon fyller nästa helg,hade varit så roligt då,men skall nog inte ta ut för mycket i förväg,kan ju regna även då,men får hoppas på det bästa i alla fall.Ha det nu så jätte bra,så får vi höras på telefon ngn dag när ni hinner höra av er.Hälsa alla där uppe och ha det så jätte bra.Ha det bra....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards