Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Nytt inlägg med 8 Roliga Historier och 5 citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 12 juli 2012 10:45

Morsning Korsning alla Glada!

Har ej skrivit nu på ett par dagar,

men här kommer ett nytt för idag Torsdag.


I Tisdags 10/7 skulle jag egentligen varit iväg med

Simon till Tandläkaren i skene,men i och med att det

var så dåligt väder så har han fått en ny tid,inte så kul

att ligga och köra tgb när det regnar.Inget vidare.


I går Onsdag var Lennart lite Ledig,behöver han mellan varven.

Igår fick jag även ett riktigt roligt telefonsamtal ifrån KSB i Kinna.

Marcus kommer hem och Hälsar på här på Lördag.Var riktigt kul att höra.

Var ett tag sedan nu som han var här,så det ser jag verkligen framemot,skall

bli riktigt Roligt,han är så snäll och omtänksam min Pojke.Hoppas bara på att det

kan vara hyfsat bra väder,så det går att vara ute en del när han kommer,han har

ju fått en kamera nu som han gillar att ta kort med så vore kul om han kunde använda

den när han är här.Nästa rad:


Idag har jag letat lite roliga Historier och även några citat här på nätet.Det är 8 stycken

Historier och det är 5 stycken citat.Passar på att önska er läsare en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje!Håll till Godo!"Ett skratt om dagen är bra för magen."Här kommer dom:


1)Haren ropar till slaktaren:

-Har du kycklingbröst?

-Ja.

-Har du oxtunga?

-Javisst.

-Har du grisöron?

-Ja,det också.

-Jösses,hur ser du ut då?


2)Bonden blev på byvägen påkörd av en stockholmare.

Denne stannade bilen vevade ner rutan och skrek:

-Se dig för bonngubbe!

Varvid bonden kravlade sig upp och säger:

-Tänker du backa?


3)-Detta är en säker bil.

-Jasså,vad menar ni?

-Om man åker fortare än 40 km/h går den sönder.


4)Calles föräldrar är i rätten för att de skall skiljas.Domaren frågar Calle:

-Vill du bo hos Pappa?

-Nej,Pappa bara slår mig.

-Vill du bo hos Mamma?

-Nej,Mamma bara slår mig.

...Domaren säger:

-Det var illa.Vad gör vi då?

Calle säger:

-Kan jag inte bo hos Malmö FF,dom slår ingen.


5)-Du har fått rabies och det kan vara dödligt.

-Du Doktorn låna mig Penna och Papper?

-Ska du skriva testamente?

-Nä,jag ska göra en lista på folk som jag ska bita.


6)-Doktorn,jag tror jag behöver glasögon.

-Det behöver du verkligen,det här är en bank.


7)-Doktorn,jag tror jag är ett golv!

-Det går jag inte på.


8)En man och en Kvinna hade varit gifta i trettio år.De bestämde

sig för att återuppleva sin bröllopsresa och åkte till Florida där de hyrde

en lägenhet.På morgonen vid Frukostbordet efter en het natt tittade kvinnan

på sin make och med lidelse och sa:

-Vet du,det bränner lika mycket i bröstvårtorna på mig när jag ser dig som för

trettio år sedan.

-Inte så konstigt,svarade maken.Den ena hänger i teet och den andra ligger i gröten.


Det var dom 8 stycken Historierna.Nu över till dom 5 citaten också.Dom kommer här:

1)För att vara rättvis fordras att man är rätt vis-Hans Larsson.


2)Turen ger aldrig bort någonting.Den lånar bara ut-Svenskt Ordspråk.


3)Jag arbetar hårt med att lata mig-Oscar Wilde.


4)När inte fan vill gå själv,skickar han en käring-Svenskt Ordspråk.


5)Vad man än vänta så blir det annorlunda-Buddha.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Herman,Hermine.

Grattis till er!


Idag är det dessvärre ingen Dagens Tanke,blir i ett annat inlägg sedan.Nu dags att avrunda

dagens inlägg och fortsätta vidare med denna Dagen.Återstår att se om vi får se ngn sol idag.

Det får resten av dagen utvisa.Nästa rad:


Nu önskar jag er alla läsare en riktigt bra fortsättning på dagen,oavsett vad som står på erat program.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det så bra...MARIA BLICKER.

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 juli 2012 13:04

Vad roligt att Marcus kommer hem på besök! Hoppas han får många tillfällen att fotografera då.
Favoriten bland dina historier idag är nummer 2, den om bonden som blev påkörd.
Favoritcitatet är Buddhas: Vad man än väntar så blir det annorlunda.
Visst är det så i de allra flesta fall - men det brukar bli bra i sista änden ändå;)
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram,
Lambergsfrua

Maria Blicker

15 juli 2012 13:54

Hejsan! Jo,det var riktigt skoj att Marcus var här igår,Jo han fick fotograferat en hel del med sin kamera,han gillar detta med att ta kort,han får riktigt bra bilder när han tar.Kul tycker jag.Han tog titt som tätt och på både det ena och det andra.Han tog på oss också,det blir ju som minnne för han.Vad kul att du gillar Historian om bonden,jag är mer för den sista.Den gillar jag.riktigt rolig faktiskt.Kul att du gillar sista citatet om buddha.Den håller jag faktiskt med om också,den är både bra och sann.Ha en trevlig Helg ni också....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards