Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Nytt inlägg med en del Citat igen.Trevlig Läsning!Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 6 juli 2012 13:09

Hej alla som läser min Blogg!

Dags för ännu ett inlägg.Idag

regnar det utanför fönstret.

Lite kiligt faktiskt när vi har haft

så fint väder som vi har haft i veckan,

har ju varit riktigt soligt och riktig Sommar,

förutom igår eftermiddag började det bli rätt

mulet på himlen,var så ändå till kvällen.


Idag har vi Fredag och denna veckan är till ända,tycker dagarna går så

jätte fort,men tur är väl det att tiden rör sig frammåt,vore värre om tiden

stod still,så skall väl egentligen inte klaga på dagarna,det tycker jag inte.

I veckan som har varit eller rättare sagt i Onsdags så fick jag ett riktigt

Roligt papper med Posten.Det var antagningen till Komvux som jag ansökte

om i våras och nu har jag blivit antagen.Jag är välkommen att börja i nästa månad

Augusti,känns faktiskt lite skönt att veta var man skall göra av Hösten,nu vet man vad

man skall rikta in den på,blev riktig pirr i magen när jag fick pappret,kommer att läsa vissa

ämnen som Engelska och Matte och Svenska.Tror jag blir bra detta! Nästa rad:


Idag har jag letat ytterligare en del Citat här på nätet.Det är 12 stycken idag.Passar på att

önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Det finns inget bättre skönhetsmedel än Lycka-Blessington.


2)Lyckan slinker in genom en dörr som man inte visste att man lämnat på glänt-John Barrymore.


3)Idag är en ny dag.Du får ut av den det du sätter in-Mary Pickford.


4)Erfarenhet är det namn som alla ger sina misstag-Oscar Wilde.


5)Om du vill att ditt liv ska bli en magnifik historia,börja med att inse att det är du

som är författaren och att du varje dag har möjlighet att skriva en ny sida-Mark Houlahan.


6)Hörda meldodier är ljuva,men de ohörda är ljuvare-John Keats.


7)Stor Musik går in i örat med lätthet och lämnar minnet med svårighet.

Magisk musik lämnar aldrig minnet-Sir Thomas Beecham.


8)Musik bör finnas i varje hem.Utom i Grannlägenheten-Ivar Wallensten.


9)Jag har inte en endaste vit tangent på mitt piano,min elefant rökte för mycket-Victor Borge.


10)När det är uppenbart att ett mål inte kan uppnås,ändra inte på målet,ändra

dina tillvägagångssätt-Konfucius.


11)Att nå ett mål är början till ett annat-John Dewey.


12)Du är aldrig för gammal för att sätta upp ett nytt mål eller att drömma en ny dröm-C.S Lewis.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas ni gillar dom.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Esaias,Jessika.

Grattis till er!


Nu över till en Dagens Tanke också.Det kommer här:


Dagens Tanke är:Gör det du vill göra nu,vänta inte till sen.

För vi vet ju att sen sällan kommer.Gör det nu och se hur bra det känns.


Nu blir det till att fortsätta vidare,trors att det är lite kiligt väder ute,men inget vi kan göra

ngt åt.Nu blir lite mat i magen,till kvällen lite gott att äta igen,är ju Fredag,brukar passa på

med åtmindstonde ngt gott.Ni missar väl inte Macken på TV:n i Kväll Klockan:20:00 i svt 1?

Här blir att se på den,även om man har sett den innan.Lite rolig faktiskt.Nästa rad:


Tänkte passa på med en bra Text innan jag avslutar som jag har hittat här på nätet.Den kommer här:

"Det finns en anledning till att backspegeln är så liten och att vindrutan är så stor.Dit du är på väg är

nämligen viktigare än där du har varit"


Nu passar jag på att önska er alla Läsare en riktigt bra Fredag.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.

 
 
Ingen bild

Lena

6 juli 2012 14:48

Kloka ord Maria,vi har alldeles för lätta att tänka på det som varit istället för att ta vara på framtiden!Vi är ute på Tjörn just nu och här öser regnet ner så vi skall åka hem i kväll.Funderar också på vad vi skall hitta på att äta i kväll!
Det är verkligen kul att du kommit in på Komvux nu i höst.Ha en riktigt trevlig helg

Maria Blicker

8 juli 2012 21:13

Hej Lena!Ursäkta att svaret har blivit lite sent,men såg det först idag Söndag,så här kommer resten av svaret:Kul att du gillade dom,Vilken otur ni hade att det regnade när ni var på Tjörn,kunde ju varit lite bättre väder kanske men vet att fredagens väder inte var så särskilt roligt,det var det inte här heller,så ni gjorde klokt som åkte hem igen.Hoppas att ni åt ngt gott i Fredags,så det löste sig.Ja,jag ser framemot att få börja nu i nästa månad,känns skönt att veta vad man skall göra nu i Höst.Ha en fortsatt bra Söndagskväll,helgen är ju snart slut,veckan börjar igen.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards