Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Nytt inlägg igen med en del Citat och en Dagens Tanke.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 4 juli 2012 12:45

Hej alla Glada! Mår ni bra?Hoppas det!

Här är allt som det skall som vanligt.

Idag har vi riktigt härligt sommar väder med

både sol och varmt.Äntligen lite värme,för en

stund sedan var solen borta och det var lite mulet,

solen har nu återvänt och kommit fram igen.Härligt

Jag gillar värmen.Hoppas ni andra också gillar värmen?

Värmen skall vi inte klaga på,bara att ta vara på,njuta!


Igår var jag iväg med Simon till Holsjunga för att Bada,bäst

att passa på när vädret är så härligt.Vi stack iväg en stund på

eftermiddagen,riktigt skönt att bara komma utanför väggarna lite

och bara se lite annat.Den sjön är så bra i och med att den är så

lång grund som den är,väldigt bra faktiskt,samtidigt är det väldigt

fint där borta.Det var inte så mycket folk där igår,var endast några

stycken,men det gick bra det också,kanske blir fler en annan dag i stället.


Idag har jag letat en del Citat här på nätet,och ngt Ordspråk har också slinkit

emellan.Det är 12 stycken idag.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket

Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Allvar utan Humor är outhärdligt och Humor utan allvar är likgiltigt-Helle Ryslinge.


2)Humor är ditt eget Leende som överaskar dig i spegeln-Langston Hughes.


3)Den som skrattar bäst skrattar först som sist-Swanberg.


4)Det finns ingen bättre reseledare än checkhäftet-Georg Thomalla.


5)Det finns två klasser när man reser:Första klass och resor med Barn-Robert Benchley.


6)Få vet hur bra dom har det;alla vet hur bra de kunde få det-Frithiof Brandt.


7)Den som är lycklig hemma bör stanna hemma-Latinskt Ordspråk.


8)Hur kan man tänka sig att det ska kunna uppstå s.k.full jämställdhet

mellan man och kvinna?De är ju ens inte av samma kön-Carl Hammarén.


9)Kvinnor kör bättre än män,för de slipper hålla ögonen på de kurvor

som sitter bredvid dem-Markus M.Ronner


10)Ibland går ens drömmar i uppfyllelse,trots att man egentligen inte har några-Stig Johansson.


11)Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken-Michael Pfleghar.


12)Berätta inte för mig vad du drömt för jag har läst Freud-Franklin Pierce Adams.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas ni gillade dom?Citat är alltid kul att läsa.Nu över till

Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ulrika,Ulla.

Grattis till alla er!


Nu över till en Dagens Tanke också.Det kommer också här:


Dagens Tanke:Bestäm dig för att ge ett Leende eller kram till en person

varje dag,tänk att det blir en del som vi Glädjer på ett år.


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare,dags att ge magen lite att äta,Sedan

väntar Figo på en runda i skogen.Kanske blir en tur på TGB idag också,men det

får vädret bestämma,det tåls att se....Nästa rad:


Nu passar jag på att Önska er alla en riktigt fortsatt bra Onsdag,oavsett vad ni gör?

Ni kanske Jobbar eller är Lediga eller har semester.Vad vet jag?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.


 
 
Ingen bild

Mamma

4 juli 2012 14:00

Hej igen Maria!
Många bra citat idag också, men nr 9 fastnade jag för. Den får du dra för Lennart när han kommer hem. Dagens tanke är något vi alla bör göra. Ha nu en fortsatt bra dag! Hälsningar till er alla o en stor kram skickar jag också med. Pappa hälsar också.

Maria Blicker

5 juli 2012 12:55

Hej!Vad kul att du tyckte det,kul att du gillar nr 9,jag tycker att dom är bra allihop idag som jag har lagt ut,ingen speciell som jag fastnat för.Ursäkta att svaret är ngt sent,men bättre sent än aldrig som det så väl heter.Ni får också ha en fortsatt bra dag och skönt för pappa som nu har fått semester och är Ledig.Hälsa så mycket till honom och ha det så jätte bra,hörs via telefon innan ni åker till Landskrona.Ha det bra...

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 juli 2012 14:40

Här finns det mycket att skratta åt - som vanligt;) Jag gillar nr 5 och 6 allra mest. Nr 5 därför att jag en gång flygit till New York omgiven av uppspelta fjärdeklassare. Läraren fick ett migränanfall på kuppen och hade fullt sjå med sig själv. Flygpersonalen försökte dämpa barnens energi genom att ge dem små uppdrag, som att dela ut sevetter och mat - men det räckte ju inte för hela resan...
Nr 6 för att vi inte förstår hur bra vi har det, utan gnäller för minsta småsak. Men det är just därför man behöver resa för att inse skillnaden - men helst då iförsta klass :=
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

8 juli 2012 21:20

Hejsan!Vad kul att du gilllade 5:an och 6:an.Själv har jag ingen speciell denna gången,tycker dom är bra allihop som jag har lagt ut.Du får ursäkta att svaret kommer först idag Söndag,men jag har ej sett det förän först idag 8/7 så ibland blir det så.Ha nu en fortsatt bra Söndags kväll.Det blir det här.Ha det bra....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards