Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Nytt inlägg igen med lite Blandat idag.Trevlig Läsning!Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 1 juli 2012 12:45

Morsning Korsning på er!

Hoppas ni mår bra?Här är allt bara som det skall.

I morse regnade det en del igen,men nu klockan 14:15 så

är det konstigt nog uppehåll ute,fast det blåser en del idag.


Igår var det rena sommarvädret,riktigt Pang väder,hur skönt som helst ute,

gick inte att klaga för fem öre,satt till och med ute på våran altaan och åt i går,

var jätte skönt,måste ju passa på när man får tillfälle att göra det.Igår passade jag

även på att både dammsuga och torka alla golven i huset,känns så skönt när man har

gjort det,vet att det är rent och fräscht på golven.Då mår man bra.Hade även Lennart hemma,

han var lite ledig igen,hade till och med en liten pysseldag igår,fick gjort både det ena och det andra.

Ibland behövs sådana dagar.Vi hade en riktigt bra dag  igår faktiskt. Nästa rad:


Idag har jag lite blandade grejer i inlägget.Först 3 stycken citat,sedan 2 stycken rättså långa

Historier,och sedan ett litet städ tips inför Helgen.Bäst att dra igång det hela.Passar på att önska

er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje! Håll till Godo!Här kommer det:


1)Om en människa önskar att hennes drömmar ska bli verklighet

så gör hon klokt i att vakna först-Okänd.


2)Varför måste man sova?Man kanske missar något-Janis Joplin.


3)Sätt inte näsan i vädret-du kan snubbla-Ryskt Ordspråk.


Nu till Städtipset.


Städtips inför Helgen:

Om du har stökigt hemma,gör så här:

1)Skapa en mapp på datorn.

2)Ge mappen namnet"Stöket i bostaden"

3)Högerklicka för att ta bort mappen.

4)Datorn kommer då att fråga:

-Vill du ta bort stöket i bostaden permanent?

5)Klicka på JA-Knappen.

6)Lägg fötterna på bordet,ta en drink och bara NJUT!!!


Nu till dom 2 långa Historierna.Dom kommer här:


1)Arbetslös......

En arbetslös söker anställning som toalettrengörare hos Microsoft.

Personalchefen kallar honom till intervju och låter honom genomgå ett test.

Tillslut säger han:

-Du är anställd,ge mig din e-mail adress så sänder jag ett anställningskontrakt

och meddelar när du kan börja.

Mannnen svarar förtvivlat att han inte har någon dator och således inte heller någon

e-mail adress.


Personalchefen svarar:

-Att då du ingen e-mailadress har,så existerar du inte virtuellt,och då du inte existerar

kan du inte få jobbet.!!!


Den arbetslöse går därifrån förtvivlad,utan att veta vad han ska göra och med bara 10 euro

i plånboken.Tillslut beslutar han sig för att gå till en butik och köpa 10 kg Jordgubbar.

Han försöker sedan som "Gatuförsöljare"sälja jordgubbarna kilovis.På bara 2 timmar har

han fördubblat sina pengar.Senare på kvällen kommer han hem och har tredubblat sina pengar.

Han förstod då att han skulle kunna överleva på detta sätt.Han började därefter tidigare varje dag.

Kort tid efter skaffade han sig en kärra-och senare en varubil.Efter ca 1år  hade han en liten"flotta"

av varubilar.

                                          5 år har gått.


Mannen äger nu en av de största livsmedelskedjorna i USA.

Nu tänkte han på sin och familjens framtid och beslutar sig för att skaffa en god

livförsäkring.Han tog kontakt med en försäkringsmäklare.Vid samtalets  slut bad

mäklaren om mannens e-mail adress för att kunna sända ett försäkringsutkast.


Mannen förklarar att han ingen e-mail adress har!Mäklaren blir mycket förvånad:

-Du har ingen e-mail,trots det har du byggt upp ett helt imperium!

Föreställ dig hur det skulle ha gått om du från starten hade haft en e-mailadress!!!!


Mannen funderade en stund och svarade:

-Jag hade blivit toalettrengörare hos Microsoft!!!!


Sensmoral 1 för historien:

Internet löser inte alla dina problem!


Sensmoral 2 för historien:

Om du ingen e-mail har och arbetar intensivt och hårt,

kan du bli miljonär!!!


Sensmoral 3 för historien:

Har du fått denna historia via någon hemsida,så är du

närmare som Toalettrengörare-än Miljonär!!!


Trots allt:Ha en bra dag.


Du behöver inte skicka något mail till Mig.

Jag är ute och köper Jordgubbar!!!!!!!!!!


2)Det var en gång en man som bara hade 24 timmar kvar att leva och som

sa åt sin fru:

-Jaa,nu när jag vet det här,så vill jag köpa en flaska gott vin och sedan vill jag att vi

skall sitta i alla stillhet och prata sista kvällen.

-Men varför vill du köpa en flaska vin?vi har ju redan en flaska,sade frun.

-Jo,men jag vill köpa en speciell sort.

-Ja,ja,men köp det då,sade frun.


Den kvällen satt de vid bordet med släkt belysning och bara levnade ljus.

smuttat på vinet,pratat,resonerat,fint och lågmält hade det varit.De hade kommit

varandra nära som i början.


De hade varit gifta i 35 år och kommit ifrån varandra.

Inte tagit sig tid och nu satt de där,det var som i början och de hade kommit

varandra närmare.Tiden gick och tilllsut var det bara 7-8 timmar kvar,då var flaskan

nästan tom.

-Låt oss öppna den andra flaskan också,sa mannen.

-Varför det?sa frun,har vi inte det bra nu?

-Jo,visst har vi det fint,men jag vill öppna den andra flaskan.

-Men varför?frågade frun,kan vi få det bättre än så här som vi har det nu.

-Nää,i och för sig inte men jag vill ändå att vi öppnar den andra flaskan.

     

     Läs längre ner......






-Ja,Ja sa frun.

Det går bra för dig som inte skall upp i morgon bitti!!


Det var både Citaten och städtipset för Helgen och dom 2 Historierna.Hoppas dom var bra?

Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Aron,Miriam.

Grattis till er!


Nu till en Dagens Tanke också.Det kommer här:


Dagens Tanke:När botten är nådd kan man välja att stanna kvar eller ta sig upp.

Båda sakerna är svåra,men bara en av dem är värt besväret.


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Söndagen.

Önskar er alla Läsare en riktigt fortsatt bra Söndag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bäst...MARIA BLICKER.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards