Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Ny Höstbild(Header) med 4 stycken Historier och 12 stycken citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 28 september 2012 13:09

Hejsan! Nu var det väldigt länge sedan jag skrev igen.

Så bäst att passa på med ett inlägg idag.Idag har vi uppehålls-

väder,åtmindstonde nu,blåser gör det också,solen har varit framme

och visat sig.I går Torsdag var jag iväg till Borås för att hämta hem min

Tgb,har haft den på lite inlämning igen.Den har ej gått att dra upp till max

fart,utan den har gått i slowmotion,som mest 14-20 km/timmman,kom knappt

uppför backarna här i Öxabäck(KRIS.)När jag hämtade den igår var den som ny igen.

Nu funkar den som den skall.Körde den från stibix i Borås-Öxabäck.Gjorde detta efter

mina studier igår,Lennart körde in mig så körde jag själv tillbaka,fast med Simon bakom.


Det är riktigt kul att ha med Simon när det är så långt att köra,han är ett bra Sällskap.Kul när

han åker med:)Hade tur med vädret också,kom endast lite regn mellan Brättingstorp och Örby,

sedan var vädret ok igen,så där hade vi tur faktiskt,men en liten negativ sak vi körde i gårkväll,

så det blev lite mörker-Körning.Bra träning blev det.(Är ej så förtjust i att köra i mörker,men det

fick gå ändå i går kväll) Mörknar ju fort nu denna tiden på året.I eftermiddag skall jag i väg och

klippa mig,skall bli riktigt skönt att bli av med lite hår,bli lite korthårig igen. Nästa rad:


Idag har jag letat upp 4 stycken Historier och 12 stycken citat här på nätet.Passar på som vanligt

att önska er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo! Här kommer Historierna:


1)-Vet du vad man får om man korsar en örn och en motorcykel?

-Nää.

-Ön ön ön ööön öööööön.


2)-Har du tappat huvudet?

-Det tror jag inte,sist jag såg det så satt det kvar.


3)Och så var det Norrmannen som regelbundet kom och köppte batterier

till sin radio-två gånger i veckan.

-Men stänger ni aldrig av den? undrade expediten.

-Det trodde jag de gjorde på radiohuset i Oslo.


4)-Men vad har du nu ställt till med,utbrister Mamma förfärad när sonen kommer

med en blåtira i alla regnbågens färger.

Sonen uppbragt:

-Pappa säger att priserna bara går upp,upp,upp och att han ville se något som gick ner...

så jag visade honom mina betyg...


Det var historienra.Hoppas att dom gladde er:)Nu över till dom 12 stycken citaten.Dom

kommer här:


1)När jag blir nyfiken står tiden still.Då blir jag pigg och orkar lite till-Bob Hund.


2)Om du får insidan rätt,faller det yttre på plats-Eckard Tolle.


3)Låt ingenting ont vara i ditt huvud-Konfucius.


4)Så länge man inte ger upp,har man inte förlorat-Okänd.


5)Motgångar får vissa människor att bryta samman,andra överträffar sig själva-Okänd.


6)Den som lever med planer för framtiden håller sig ung-Okänd.


7)Att vara Kvinna är mycket svårt,då en huvudsakliga uppgift är att handskas med män-Okänd.


8)Det är inte vad vi läser utan det vi kommer i håg som gör oss lärda-Francois Bacon.


9)Några Böcker skall man smaka på,andra skall man sluka och några få skall man tugga

och låta smälta-Francois Bacon.


10)Rätt skall vara rätt-Bibeln.


11)Förlåt alltid dina fiender.Det finns ingenting som gör dem så irriterande-Oscar Wilde.


12)Man ska aldrig fuska när man har bra kort på hand-Oscar Wilde.


Det var även citaten.Hoppas att ni gillade även dom:)Nu över till en Dagens Tanke

och Dagens Namnsdag.Dom kommer här:


Dagens Tanke:Tänk vad bra vi har det...egentligen.


Dagens Namnsdag är:Lennart,Leonard.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagen.Ni har väl inte undgått att se att det har dykt upp

en ny header här på min blogg.Har ju fått en ny höstbild nu.Var tvungen att byta bort Sommar-

bilden mot lite höstbild nu.Jag är väldigt nöjd med bilden och texten som är.Blev riktigt bra.Har

haft lite hjälp med detta.Tur när man har  duktig hjälp till detta.Nu får den stanna ett tag framöver.

Nästa byte blir närmare jul sedan.Då är det kul igen med lite annat att se på.Det går bra i mina studier.

Känns fortfarande kul att läsa,hoppas att det håller i sig.Till Kvällen blir det lite Fredags mys här.Vi har

ju Fredag redan,helgen står för dörren.Veckan går så fort.Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra Fredag+Helg och även en bra nästa vecka,vet ej

när mitt nästa inlägg blir,måste ta studierna i första hand.Håll lite utkik,inlägget kommer,men det dröjer

nu ett tag frammåt.


Tack för att du besöker min Blogg....

Ha det så jätte bra.Ha det bra ....MARIA BLICKER.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards