Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Maria Blicker - 14 september 2012 09:27

Hejsan! Fy vilket väder vi har idag.

Både blåser och ösregnar.Inget roligt väder alls.

Riktigt höstävder idag.Tur att jag är Ledig och håller

mig inomhus idag.Lärarna har studiedag idag,så är lite

ledig pga det.Lite skönt också.


Ursäkta att jag inte har skrivit på länge,men har inte hunnit,har

varit mycket studier nu ett tag+prov så har fått gå in för det först.

Idag har jag en stund över så tänkte att det passade bra nu.Idag är

Simon i skolan,dom har inte studiedag förrän längre fram,så lite olika där.

Det går bra i studierna,tycker det är kul,har börjat komma in i det lite igen,

även om det var många år sedan jag läste,men tycker det funkar bra nu i  alla fall.

Det är huvudsaken.Känns bra!


Idag har jag letat lite citat+en Dagens ordvits här på nätet.Det är 10 stycken citat,

så bäst att dra i gång dom.Passar på att önska er alla läsare en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Om du inte gillar stigen du vandrar på,börja trampa upp en ny-Okänd.


2)Det viktigaste målet du kan sätta upp,är att bli tillfreds med dig själv-

oavsett omständigheterna-Okänd.


3)Varje dag är kanske inte bra,men det finns någonting bra varje dag-Okänd.


4)Om du gör det bästa av varje given situation,blir resultatet det  bästa möjliga-Stefan Löfven.


5)Uppskatta vad du har istället för att beklaga dig över vad som saknas-Nick Vujicics.


6)Varje gång du plockar bort något negativt från ditt liv,kan du lägga till något positivt-Okänd.


7)Sträva inte efter att bli en framgångsrik person.Sträva hellre efter att bli en värdefull person-Albert Einstein.


8)Kom ihåg!,Idag är morgondagen du bekymrade dig över igår-Dale Carnegie.


9)Lär dig av andras misstag,så som du lär dig av dina egna-Kazi Shams.


10)När du inte grubblar så mycket över karriären så löser saker sig-Peter stormare.


Det var citaten.Hoppas ni gillar att läsa dom.Nu över till Dagens Namnsdag och Dagens

Tanke+Dagens ordvits.Dom kommer här.Håll till Godo!


Dagens Namnsdag är:Ida.

Grattis till alla er!


Dagens Tanke:Varför skjuter man på saker,det är ju så skönt när det är gjort?!


Dagens Ordvits:En polack skulle ta körkort och gick därför till optikern för ett syntest.

Optikern visade honom ett kort med Bokstäverna:


C Z W I X N O S T A C Z.

-Kan du läsa det här?,frågade optikern?

-Om jag kan läsa det?Svarade polacken.

Jag känner ju för fan killen!!


Det var även Dagens Ordvits!Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Regn-Ruskiga Fredag.

Har lite att pyssla med idag+en del uppgifter igen,kan vara lite skönt att göra dom en dag som denna

när man ändå är Ledig.Nu kommer det säkert att dröja igen,innan jag kan skriva nästa inlägg igen,men

det får bli så här när man studerar,studierna kommer ju först,men skriver igen när jag ser att jag få ngn

lucka.Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt bra Fredag och Helg och en bra nästa vecka.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra tills vi hörs igen....MARIA BLICKER!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards