Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

En solig Onsdag med lite Roliga Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 4 april 2012 11:41

Hej Du som läser min Blogg!

Vad kul att du kikar in!Jätte roligt!

Idag lyser solen här,men är lite kyligt

ute,kännde det när jag var ute och hämtade

lite ved till våran kamin,vinden var inte särsklit varm.

Det är synd att påstå.


Idag skall jag ner och klippa mig,skall bli riktigt skönt att bli av med lite hår,

särskilit nu till våren och sommaren är det också skönt att vara korthårig.

Simon får vara på fritids under tiden,hämtar han när jag är klar med klippningen.

Nu är vi väldigt nära påsken i morgon infaller redan skärtorsdagen,kul när man

kommer till påsk tycker jag,är ju lite fler dagar än vad julen innehåller,Påsken har ju

deffinitivt fler dagar.Skall även hämta in lite Påskris(Björkris brukar jag ha)Sedan blir

att sätta dit lite fjädrar och lite påskgummor i det så brukar det bli fint.Skall ju givetvis

plocka fram dom andra påsksakerna också,passa på att baka lite också,får ju roligt besök

på Påskafton.Nämligen Marcus min äldsta son.Det ser jag verkligen fram emot.Blir kul...


Idag har jag plockat fram lite Roliga Historier för er att ta del utav,men det är endast 4 stycken.

Passar på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!"Ett skratt om dagen känns bra för magen"

Det är alldeles gratis.Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Terje försöker sälja sin bil som gått 24.000 mil.Han pratade med Ole som sa:

-Ingen vill köpa en bil som har gått så långt.Ställ om mätaren till 1.000 mil i stället.

Efter ett par månader träffades Terje och Ole på gatan.

-Har du sålt bilen än?Undrade Ole.

-Tror du jag är så dum att jag säljer en bil som bara gått 1.000 mil?


2)Två Norrmän ska för första gången i sitt liv smaka på en blodapelsin.

Den ena Norrmannnen smakar på blodapelsinen,men just då går proppen.

Då säger han till den andra norrmannen:

-Har du smakat på din än?

-Nä,hur så?

-Gör inte det,jag blev blind.


3)Norrmannen är på Historiska museet i Stockholm.Där han sitter i en skön stol.

En museitjänsteman kommer fram till honom och säger:

-Du får inte sitta i vikingahövdingens stol!

-Äh,jag lovar att flytta på mig när han kommer....


4)Två Norska grannar hade precis köpt varsin gris till sina bondgårdar.

Problem uppstod då de insåg att de skulle bli väldigt jobbigt att hålla reda

på vems gris som tillhörde vem.

-Vi kan klippa av örat på den ena!sa den ena bonden.

Sagt och gjort,men efter en vecka hade grisarna bråkat så mycket att även den

andra hade förlorat ett öra.

-Vi hugger av knorren på den ena!sa den andra bonden.Sagt och gjort,men grisarna

fortsatte bråka och knorren på den andra grisen blev avbiten.

-Nu har jag det!sa den ena bonden.Jag tar den rosa grisen,så tar du den svarta!


Det var dom 4 Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Marianne,Marlene.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna onsdagen.Blir skönt när man får bli korthårig.

Nu kan jag inte lova om jag hinner skriva några inlägg i bloggen i och med att det blir påsk.

Har ju en del att pyssla med och sedan skall även Kören sjunga i påsk också,så kan inte alls

lova er som läser att jag hinne med bloggen nu,men som sagt det finns ju en del att läsa för er

som nu läser den även i Påsk.Återkommer i så fall efter påsk med fler inlägg.Passar på att önska

er läsare en riktigt GLAD PÅSK! Här blir Påsken bara bra,så dags att avsluta och avrunda dagens inlägg.


Nu passar jag på att önska er en riktigt bra fortsättning på Onsdagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



 
 
Ingen bild

Mamma

4 april 2012 16:19

Hej igen! Roligt med "Norge-historier". De var bra allihop. Så roligt för både er o Marcus att han kommer hem på påskafton. Du får hälsa han så gott. Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK! Pappa hälsar också.

Maria Blicker

5 april 2012 09:40

Hejsan!GLAD PÅSK!På er också.Hälsa pappa tillbaka.Visst var Historierna bra?Hade jag fått rösta,hade jag röstat på Norrmännen som köpte Varsin Gris.Tycker den är bra.Ja,det skall bli riktigt kul när Marcus kommer på Påskafton och då har Lennart lovat att vara hemma också,så vi blir hela familjen.Det blir en rolig dag.Skall hälsa Marcus från er!Idag lyser solen här igen.Hoppas den gör det hos er också.Ha en riktigt bra Skärtorsdag.Ha det bra....

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 april 2012 16:26

Norgehistorier är alltid kul - fast det tycker nog inte norrmännen. Vad har jag har hört berättar de samma historier om oss och skrattar gott åt Sverighistorierna. Fast jag vet ju inte om det är sant;)
Den om grisen är bra, men jag gillade den om blodapelsinen =D
Vad roligt att hela familjen är samlad på påskafton! Önskar dig och de dina en riktigt fin påskhelg!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

6 april 2012 20:14

Hejsan!Jag gillar Norgehistorier.Hade jag fått välja hade jag också valt den om grisen.Jag gillar den historian,men den om blodapelsinen är också bra.Ja,jag tycker det skall bli riktigt roligt i morgon faktiskt när vi är alla.Ser fram emot det.Detsamma.Önskar er också en riktigt bra påskhelg.Nu blir att gå och kika på Let`s Dance som har börjat.Ha det så jätte bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards