Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

En Solig och mulen Tisdag med en del Citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 3 april 2012 11:19

Hej alla Glada Människor!

Idag har vi ännu en dag med sol som

lyser utanför fönstret.Den får gärna fort-

sätta vara framme.Inte mig emot.Inte er

heller hoppas jag?Får inte klaga på solen när

den väl är framme.Det här fina vädret byts ju snart ut

mot snö som skall dra in nu till påsk,Usch fy! Det vill jag

inte ha nu när vi har varit utan den så länge nu.Bättre bar-

mark än snön,men vädret kan vi ju ej rå på tyvärr.Bara att ta

det väder som blir när man vaknar,även om vi skulle råka ogilla

det väder som är.Nästa rad:


Idag Kör Lennart igen,och Simon är i väg i Skolan.Idag skall Simons klass

vara ute.Dom skulle gå till stockasjöarna här i öxabäck,så har skickat med

simon lite fika till detta,dom har ju riktigt bra väder för detta idag.Det kan dom

inte ha bättre än sol i alla fall.Blir även för min del också att ge mig ut i solen sedan.


Idag har jag letat upp lite Citat igen här på nätet.Det är 12 stycken idag.Skriver som jag

brukar skriva:Önskar er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Det är alldeles Gratis.Håll till Godo.

Här kommer dom:


1)Bra träd växer inte bara under enkla förhållanden;Ju starkare vind,

desto starkare träd-J.Willard Mariott.


2)Under påsken är det svårt att hitta plastkassar,eftersom det är pås-kris-Traditioner.


3)De sanningar som vi inte vill höra är oftast nyttigast för oss-Okänd.


4)Hur sällsynt sanningen än är har tillgången alltid varit större än efterfrågan-Josh Billings.


5)Om det inte är sant,så är det åtminstone välfunnet-Giordano Bruno.


6)Nyckeln till framgång är uppriktighet.Har du en gång lärt dig spela uppriktig

är din lycka gjord-Jean Giraudoux.


7)Jag mår som bäst när jag är glad-Winona Ryder.


8)Idéér kommer inte flygande som fjärilar,de är resultatet av hårt arbete-Rudolf Rolfs.


9)Lycka,det är att vara lycklig;det är inte att få andra att tro att man är det-Jules Renard.


10)Den vackraste gåvan människan fått är att känna glädje-Luc de clapiers vauvenargues.


11)Bara för att man är mor behöver man inte vara expert på citronfromage-Jytte Hilden.


12)Det är mänskligt att fela.För att göra riktigt stora fel krävs en Dator-Bill vaughan.


Det var citaten för idag.Blir fler i andra inlägg sedan,lite kul med citat.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ferdinand,Nanna.

Grattis till er!


Nu blir det att fortsätta vidare med denna Tisdagen och se vart den bär iväg..

Nu passar jag på att önska er allihop en riktigt bra fortsättning på dagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





 
 
Ingen bild

Mamma

3 april 2012 15:09

Hejsan! Du har verkligen hittat riktigt bra citat. Som du läst på fb har vi fått ut husvagnen idag. Nu blir det till att städa den o plocka in alla grejor som behövs i sommar. Hoppas att Simon vill åka med oss något i sommar. Hoppas du får en fortsatt bra dag o att Simon har haft kul idag. Stor kram!

Maria Blicker

3 april 2012 16:30

Hej!Vad kul att du tycker det,kul med citat.Ja,jag läste om eran Husvagn och gillade det som du såg.Kul för er.Nu har ni lite att pyssla med.Jag kan kolla med simon inför sommaren om han vill åka med er,men kan inte tänka mig annat utan att han vill det.Ni får också ha en fortsatt bra dag.Simon hade det bara bra vid Stockasjöarna.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards