Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Göteborg i Lördags med lite roliga Historier igen.Mycket Nöje...

Av Maria Blicker - 26 mars 2012 10:08

Hejsan! Dags för ett nytt inlägg igen.

Hoppas eran Helg har varit bra? Här har

den bara varit bra.I Lördags var Simon och

jag nere i Göteborg,vi åkte med Lennart ner,

för han jobbade,så bra då att passa på samtidigt.

Kul att komma ut lite också,behöver man i mellanåt.


Vädret i Göteborg var inte alls på sin bästa sida,det var kallt

och mulet och blåsigt,men gjorde ju inte så mycket i och med

att vi mest gick i affärer där.Passade även på att ta med simon till

MC Donalds där,han vill gärna gå dit när man äter för han vill ha Happy Meal.

Anledningen till att vi åkte ner var att skaffa kläder till Simon.Vi skall på begravning

i veckan,så måste ju ha kläder dit då.Skönt nu när det är fixat. Nästa rad:


Från lite sorgligt till igår,då var jag i väg igen i kyrkan och sjöng med kören mitt på dagen.

Det var ju Jungfru Marie Bebådelse dag.Vi sjöng 3 stycken låtar och det kändes som att det

gick riktigt bra.Känndes så i kyrkan i alla fall. Igår Söndag gjorde jag även lite Våfflor.Det var ju

Våffeldagen igår också.Alltid gott med våfflor,inte dumt.Får ju passa på när det var den dagen.

Hade även lite besök utav Simons Kusin.Han var här och hjälpte oss med att bygga på våran vedbod.

Den behöver rättas till lite,han är jätte duktig.Blev riktigt bra för att säga med egna ord.Det är roligt!


Idag Måndag visar solen sig igen.Härligt med Sol,särskilt nu när den ger lite värme ifrån sig också.Igår

var ju jätte härligt väder ute.Solen skall ju bara fortsätta i veckan.Gör mig absolut ingenting.Den får gärna

vara framme.Från Soligt och fint väder över till lite Roliga Historier som jag har hittat här på nätet igen.

Det är 4 stycken  idag.Som jag brukar skriva.Från mig till er alla önskar jag er en Trevlig och rolig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo!"Ett skratt om dagen känns bra för magen"Här kommer dom:


1)En man kommer inspringandes till en bensinmac och frågar hur lång en Pingvin kan bli.

-Den kan bli sisådär 1 meter eller nått,säger expediten.

-Blir den inte längre?frågar mannen.

-Tja kungspingvinen kan väl bli 1.50 meter.

-Ohh fan,då var det en Nunna jag körde på.


2)En äldre herre satt och väntade på vårdcentralen  eftersom han var krasslig.

Efter att ha väntat förgäves i en timma i väntrummet,tog han hatten och mumlade:

-Nä,nu går jag hem och dör en naturlig död.


3)Lilla Örjan satt och ritade på ett papper då kyrkvärd Lundström passerade.

-Vad ritar du idag då?

-Änglar.

-Är det stora änglar du ritar?

-Nä,det är små jävlar.


4)Den skadeskjutna korpulenta godsägaren provade ett knall gult regnställ inför jakten.

-Nu skall väl de andra jägarna inte förväxla mig med en älg fler gånger.

-Absolut inte,nu kommer dom att tro att det är solen som går upp.


Det var Historierna för idag,inte så långa heller idag,utan lite korta och lagom.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Emanuel.

Grattis till er!


Nu blir att bege sig ut i det fina och soliga vädret som är utanför fönstret och få lite frisk luft.

Sedan dags att fortsätta vidare med dagens pyssel,se vad dagen har att erbjuda....

Ni har väl inte glömt att ändra om era klockor till Sommartid,som vi gjorde nu i helgen.Det var

bara en liten extra koll. Nästa rad:


Nu får jag passa på att önska er allihop en rikitgt bra fortsättning på denna soliga Måndagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.





 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 mars 2012 12:16

Vad tråkigt att du ska på en begravning. Jag förstår att du tycker det känns sorgligt. Bra att du fick tag i lämpliga kläder åt Simon.
Favorithistorien idag var den om den äldre mannen som väntade hos läkaren... =D
Önskar dig en bra dag i vårsolen!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

26 mars 2012 17:17

Hejsan! Det är Simons farmor(Lennarts mamma)som begravs.Hon har varit dålig länge.Ingen på min sida,så detta sker på Onsdag nu i veckan,så vi åker alla tre dit.Vad kul att du gillade ngn av historierna,själv tycker jag om dom alla fyra idag.Alltid kul med Historier.Ha en bra fortsättning i solen själv,resten av eftermiddagen och kvällen.Ha det bra....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards