Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Maria Blicker - 19 mars 2012 10:52

Tjena mors allihop! Idag tänkte jag dra i gång mitt Bloggande igen.

Har ju haft ett uppehåll nu ett bra tag.Nu är uppehållet slut för denna

gången.Dags att Blogga vidare igen.Ni som har undrat behöver inte undra mer.

För nu är jag i gång med min Blogg igen.Kul tycker jag! Var ju ett tag sedan....


Idag lyser Solen Äntligen här i Öxabäck,men det blåser väldigt ute,hörde det redan i

morse när jag vaknade.Mitt uppehåll från bloggen har bara varit bra,varit lite skönt sam-

tidigt också och inte behövt sätta sig vid datorn för att skriva.Har fått pysslat med lite andra

grejer än bloggen i stället.Nu i helgen som var så har jag haft Lennart hemma.Han och figo har

varit ute i skogen och grejat.Skönt när han är hemma lite i mellanåt.Idag Måndag jobbar han igen.

Simon är i skolan.Vi skall snart i dagarna här ner på utveklings samtal för både Simon och Marcus.

Blir kul att höra lite hur det går för dom,allltid kul att följa sin barn i skolan.Över till nästa rad:


Idag tänkte jag ge er lite citat.Det var ju ett bra tag sedan.Mitt sista inlägg nu var ju Historier,men

idag hoppar jag över det.Så har varit inne på nätet lite och letat en del citat.Det är faktiskt så många

som 12 stycken idag.Som jag brukar skriva,så önskar er en Trevlig läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo.

Här kommer dom:


1)Poularitet är ära,växlad i småmynt-Victor Hugo.


2)Livet är en gåta.Lösningen står på baksidan-Robert storm Petersen.


3)Vad många av oss mest av allt behöver är någon som får oss att göra det vi kan-Ralph Waldo Emerson.


4)Människans enda plikt är att vara lycklig-Albert Camus.


5)Unga människor talar om sina planer och gamla om sina minnen.

Medelålders talar mest om hur det är med husmanskost-Carl Hammarén.


6)Livet är inte så pjåkigt om man tänker på alternativet-Torvald Gahlin.


7)Pianospelet,en dans med mänskliga fingrar-Ludwig Wittgenstein.


8)Tålamod är den bästa medicinen-John Florio.


9)Tänka fritt är stort;men tänka rätt är större-Thomas Thorild.


10)Sommaren är härlig,vintern är besvärlig.Våren är mysig,hösten är frysig-Årets delar,Årstider.


11)Varje Kvinna borde ha fyra husdjur i sitt liv.En mink i garderoben,en jaguar i garaget,en tiger i sängen

och en åsna som betalar-Paris Hilton


12)Utöver de tio buden har man glömt ett elfte,som inte borde vara mindre viktigt än alla de andra.

Det lyder:Du skall icke tråka ut din nästa-Isac Bashevis Singer.


Det var dom 12 citaten.Hoppas ni gillar dom?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Josef,Josefina.

Grattis till er!


Nu dags att fortästta vidare med denna blåsiga Måndag,men skönt att Solen visar sig i alla fall.

Blir att ge sig ut och få lite frisk luft.Plockar med hunden ut så han också får ut och lufta sig lite.

Skriver snart ett nytt inlägg igen,men ej mer idag.Över till nästa rad:


Önskar er alla en riktigt bra fortsättning på denna Måndagen oavsett om ni jobbar eller vad ni pysslar med?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards