Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

En Mitt i veckan dag med en rolig och komisk text:"Att Baka Bröd"....

Av Maria Blicker - 21 mars 2012 12:03

Hej igen! I morse när jag hade lämnat simon vid skolbussen

och Lennart hade åkt i väg(Han började lite senare idag)så passade

jag och Figo på att ta oss en runda i skogen när det var så fint och soligt ute.

Ja,idag har vi faktiskt en sol som både visar sig och som lyser.Otroligt men sant!

Riktigt roligt att se solen igen när vi har haft så kiligt väder några dagar nu,men

det blåser en del ute idag,kännde det när jag var ute,även när jag gick med Simon.


Idag är Simon i skolan igen.Idag har han ingen innebandy som han har haft annars på

Onsdagar.Den är slut för terminen nu.Nu får han vänta till nästa startomgång,så idag kommer

han hem med bussen tidigare.Igår kväll var jag i väg på kören och tränade igen,var riktigt roligt.

Vi skall sjunga i kyrkan nu på Söndag.Det ser jag framemot.Det är ju Jungfru Marie bebådelsedag.

Det är även Sommartid då också,så då får vi ställa klockan 1 timma frammåt.Skönt när vi går däråt

och det blir ljusare längre ute. Över till nästa rad.


Idag tänkte jag ge er endast 2 stycken citat,inte många alls idag.Jag har nämligen hittat en liten

rolig och lustig text här på nätet.Det är ingen rolig Historia men  ändå lite längre text med roligt och

komiskt innehåll.Den är klart läsvärd!Men först till dom två citaten.Önskar er en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo! Här kommer dom:


1)Öl är människans största uppfinning genom Historien.Okej,hjulet var väl också en bra uppfinning,

men ett hjul passar inte så bra till en pizza-Dave Berry.


2)Varför ljuga när det finns så många sätt att säga sanningen på-Stig Järrel.


Nu över till den roliga texten jag skrev om här uppe:


 "Att Baka Bröd"

Ett par kilo mjöl man tager

veva ner i smet av sockerlager

ställ ugnen på rätt temperatur

brända bakvärk gör vem som helst sur


Knåda degen med starka händer

baka varje bulle en i sänder

glöm inte den goda fyllning

som ger bullen välförtjänt hyllning


Innan det är dags att grädda

får inga bagare vara rädda

att strö på rikligt med socker

lika sött som babydocker


När köket är fullt av ljuvligt os

är det tid att fylla glasen med boose

för att en lyckad fest ska bli av

är sprit och läckra bullar ett krav


När partyt väl är i gång

skrålar deltagarna med i flamsig sång

några coola killar och söta flickor

har av etanolen fått fyllehickor


Nu längtar alla att få följa med hem

till honom eller henne som tilltalar dem

att i mörkret strula runt

De flesta två och två,andra i bunt


På morgonen är det tid att stiga upp

någon skriker-Jävla tupp!

för är det något som är trist

är svaret:huvudvärk på tidig kvist


Sorgsna är alla som stannade hemma

att inte ragga är ett dilemma

för dem som fick sin drömkavaljer

fortsätter begäret efter mer...


Vad gillar ni denna Texten?Döm själva! Nu dags att ge sig över till Dagens Namsndag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Bengt.

Grattis till alla er!



Nu blir det till att fortsätta vidare med dagens pyssel,solen har försvunnit nu när jag skriver,

men hoppas att den snart dyker upp igen,skulle ju vara sol idag.Den får gärna visa sig igen.

inte mig emot.Över till nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla en riktigt bra fortästtning på denna Onsdagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards