Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

God Fortsättning på Påsken...

Av Maria Blicker - 24 april 2011 11:01

God Fortsättning på Påsken alla Bloggläsare!

Hoppas eran påsk har varit bra?Här har den bara varit

bra.Har inte suttit vid Datorn nu när vädret har varit så

fint ute,har passat på att gjort lite annat ute i stället,har

faktiskt börjat lite ute i Trädgården,jag och Lennart.


Har även fått upp lite nya fina Blommor på våran Altaan.Kul

att ha lite fint där,vi brukar ha blommor där,det är kul.  


Igår var vi och hämtade hem Marcus nere på KSB I Kinna,för

att han skulle få vara lite hemma med.Måste säga att det var

riktigt,riktigt Roligt.Kul att få se han igen.Han var här ända till kvällen,

sedan började han bli lite orolig,så då bestämde vi för att köra ner

Marcus igen. Nästa Rad:


Eftersom det är Påsk så gjorde jag en Jansons frestelse,och prinskorv

och ägg till Middagen igår +  påskmust som Marcus och simon fick till.

Marcus åt två omgångar,det gillade han,men simon var lite mer petig,men

han åt upp det i alla fall. Nästa Rad:


Idag skulle jag egentligen varit iväg i kyrkan och sjungt,men Lennart jobbar idag,

så jag är hemma med Simon i stället,han tycker inte om att vara i kyrkan,det blir så

långsmat för honom,så jag står över idag. Nästa Rad:


Nu har vi fått i gång mitt Fordon,min Moped(Tgb-n)Så nu kan jag köra för fullt igen

Vi var och köppte nytt batteri till den igår,så det känns skönt att jag kan använda den igen nu när jag behöver det,blir bra nu när jag skall hämta Simon på Fritids nästa vecka,nu kan han vara där efter skolan på Dagarna igen.


Nu tänkte jag bege mig till lite Historier igen,om ni är intresserade?Dom kommer här:


Det var en gång en hare som gick in på ett bageri.

Haren:

-Har ni en tårta med senap på?

Bagaren:

-Nej.

Sen gick haren hem och nästa dag kom han tillbaka igen.

Haren:

-Har ni en tårta med senap på?

Bagaren:

-Nej.

Haren gick hem igen.

När bagaren skulle gå hem tänkte han:

-Kan jag inte göra en tårta med senap på,eftersom haren vill ha det?

Nästa dag kom haren till bageriet igen.

Haren:

-Har ni en tårta med senap på?

Bagaren:

-Japp,det har vi!

Haren:

-Usch,vad äckligt..!!!  


En resenär med nattåget till Malmö bad konduktören

att bli väckt i Alvesta och påpekade att han var mycket svår-

väckt.Senare står han rasande på Malmö station och skäller ut

konduktören för hans slarv.

Denne tröstas av en kollega som säger:

-Fasligt,vad den karlen var rasande!

-Ja,svararde konduktören,men det var ingenting mot den

jag satte av i Alvesta  


Två personer  i en tågkupé börjar samtala:

-Jag känner till ett ofelbart trick när det gäller tågresor,

säger den ene.

Jag reser alltid utan biljett.

-Det gör jag också,säger den andre.

-Va?ni också?

-Ja,jag är biljettkontrollör  


Dagens sista:

Hissen var packad till bristnings gränsen med folk.

-Håller verkligen linorna?Undrade en dam ängsligt.

-Jodå,försäkrade hisskonduktören,men botten brukar gå sönder ibland.  


Nu blir det inga mer på området för idag,nu blir att bege sig ut i det härliga

sommarvädret som vi har fått istället,är ju jätte fint ute nu,nästan synd att sitta

här och skriva,men nu har jag förmedlat lite i alla fall,sedan dags för lite middag också,sedan får vi se vad som sker...men innan jag loggar ut,så kommer dagens

namnsdag också:


Dagens Namnsdag är:Vega.

Grattis till alla er!


I morgon har Marcus Namnsdag,får väl ringa och gratta han på Namnsdagen då.

Ha nu en riktigt bra fortsättning på denna påskdagen idag oavsett vad ni gör eller

skall göra.Ha det så jätte bra,ha det bra... Maria B  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 april 2011 16:27

Eftersom jag gillar tåg fastnade jag förstås för tåghistorierna idag - fast de andra var också kul:)
Vad roligt att ni hade Marcus hemma i går och hade lite mysigt med bland annat god mat. Han blir säkert glad, när du ringer och gratulerar honom på namndagen i morgon.
Lite synd att du inte kom iväg till kyrkan och kören, men jag kan förstå att det blir tråkigt för Simon att vara med.
Blommor på altanen, trädgårdsarbete och mobben åkklar - det är VÅR!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

24 april 2011 20:06

Hejsan!har sett att du har bytt bild,både här och på Fb,en riktigt bra bild på dig.Jo,det var riktigt kul att ha Marcus hemma,var ju en hel vecka sedan jag såg honom sist,men nu lär det dröja igen innan jag kan se honom nästa gång igen,får se om man kan åka ner och hälsa på kanske.Ja,jag skall ringa ner i morgon och gratta honom,får hoppas han blir glad i alla fall.Jo,kyrkan fick svida över idag,men skall ner på Tisdag tänkte jag,när vi börjar med Vårsångerna.Ja,nu kan man verkligen säga att våren är här,eller nästan sommar,är ju jätte härligt ute på dagarna nu.Ha det så jätte bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards