Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Onsdag och dags att börja Påskpynta...

Av Maria Blicker - 20 april 2011 12:02

Hej alla som läser Min Blogg!

Hoppas ni mår bra?Här är det bara som

det skall,Lennart kör och Jag och simon och Figo

är hemma. Nästa Rad:


Idag skall jag börja ta fram alla påsksaker,lagom att börja

dagen innan.Det är ju skärtorsdag i morgon,när Påsken börjar.

Får se sedan vart dagen bär iväg? Var ju och tränade med kören igår

Vi skall sjunga både på Långfredag och Påskdagen,så det ser jag framemot.


Snart skall vi även börja med alla vårsångerna,när vi brukar stå utomhus

och Sjunga.Det ser jag också framemot.Nu vill man nästan dit känns det som.


Nu över till lite Historier igen som jag hittat här på nätet,dom kommer här:


När bonden var inne till stan för att göra ärenden blev han uppringd av

drängen som var helt hysterisk.

-Jag har kört på en grisjävel med lastbilen och han skriker å skriker,

tror att han brutit ett ben också,lyckades bonden höra från drängen i all

panik!

-Låt inte den stackarn plågas i onödan,sa bonden.Det ligger en pistol

under förarsätet på lastbilen.Ta den och skjut honom i huvudet.

-PANG!!!hördes det.

-Okej,sa drängen lite lugnare,vad gör jag nu med motorcykeln som

snutjäveln åkte på?  


Kakorna är slut,men mu-finns och en väldans massa-riner.Hör vi oväsen

så är det kanelbullar  


Det var en gång en elefant som blev riktigt irriterad:

-Nu SNABLAR får det vara nog!  


Det var en gång en fågel som blev riktigt arg:

-Nu FJÄDRAR får det vara nog!  


Goddag,jag skulle vilja köpa 50 000 tuppar!

-Är du galen?  


värst vad tuppen beter sig konstigt?

-Ja,snacka om att vara en gal-ning  


Hur vet du att gäddan vägde 10 kg?

-Det kom en våg just då.  


Det var dom Historierna för idag.Nu skall jag gå och fortsätta vidare,skall

ta fram alla påsksakerna nu och hämta in lite Björkris,brukar göra det varje påsk,

och sätta lite fjädrar i det med lite olika färger,brukar bli fint.Lite kul att påsk-

pynta  Köppte lite nya fjädrar när jag var med simon i Göteborg.Blir nog bra!


Nu innan jag loggar ut så kommer dagens namnsdag som kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Amalia,Amelie.

Grattis till alla er!


Passar på att Önska alla som läser detta en Riktigt GLAD PÅSK!

Oavsett vad ni  skall göra över Påsk, och ha en fortsatt bra Onsdag.

Ha det så jätte bra,ha det bra...



 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 april 2011 22:33

Men kära nån då - stackars grisen - hm. jag menar polisen *fniss*. Roliga historier.
Visst är det roligt att pynta lite till påsk. Det känns mera helg på så sätt. vad trevligt det låter med sångerna i kyrkan nu under påsken och sen kommer ju som sagt alla vårsångerna. Lycka till med sången nu i helgen!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

21 april 2011 08:46

Hejsan!Lite kul med Historier som jag skrivit innan.Jag gillar att pynta när det blir större helger,då även när vi har Jul,också lite speciellt.Ja,jag ser frammot våra sånger nu under påsken här,nu när vi har tränat,skall bli kul,och även alla vårsånger som blir nästa steg.Tack så mycket sångerna kommer att gå bra.Ha det så jätte bra...

 
Ingen bild

eva

21 april 2011 10:15

hej igen maria, vad kul att ni kom iväg till göteborg och hade en bra dag där. Om du undrar varför jag inte finns på facebook längre så har jag tagit ett litet sommaruppehåll , kommer nog tillbaks till hösten , men jag kommer fortsätta kolla din blogg , det är så kul att läsa den, både dina roliga historier och allt annat oxå. En riktigt glad påsk önskar jag dej och din familj

Maria Blicker

21 april 2011 15:58

Hej Eva!Jo,det var bara kul att komma ut lite,och komma utanför husets väggar lite,det måste man göra i mellanåt.Jag har sett att vänresultatet har minskat,så jag har haft mina aningar,nu har jag inte skrivit där på jätte länge,blir mest bara att man är inne och kollar läget lite,men förstår att du gör uppehåll över sommaren,finns ju mycket annat nu att göra i stället.Det är bara kul när du är inne i mellanåt,och skriver lite,så fortsätt gärna.Önskar dig också en riktigt Glad Påsk!Ha det så jätte bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards