Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Nytt inlägg med 12 stycken citat och 2 stycken Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 22 november 2012 11:35

Morsning Korsning igen!

Mår ni bra?Hoppas det!

Det gör vi här.Idag har jag

en liten hemmadag,så passar

på med ett inlägg i min blogg då.


Anledningen till hemmadagen är:

Både våran Matte-lärare och Engelska-

lärare är borta idag,men kommer i morgon

Fredag igen,så tyckte inte det var ngn idé att

åka ner när lärarna är borta,så kommer att studera

lite hemma idag i stället.  Idag har vi rätt gråmulet

väder med lite lätt regn ute.  Rätt kiligt väder,kunde vara

lite sol istället så man blir på bättre humör,tycker jag.Alltid lite

roligare när solen visar sig.Nästa rad:


Idag har jag letat en del citat här igen på nätet.Idag är det 12 stycken citat.

Det är även 3 stycken ordvitsar,och två lite längre historier.Passar nu på att

önska er en trevlig läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Din dröm har inget bäst före datum.Ta ett djupt andetag och försök igen-Kathy Witten.


2)Minns att den allra största gåva du kan ge ditt barn är dig själv,din tid och din

uppmärksamhet-Heidi Andersen.


3)Ingen gjorde dig arg förutom du själv-Peter Russel.


4)Vänd ansiktet mot solen,så faller skuggorna bakom dig-Okänd.


5)Med det förflutna har jag inget att göra,ej heller med framtiden.

Jag lever nu-Ralph Waldo Emerson.


6)Du kan inte korsa havet genom att endast stå och titta på det-Rabindranath Tagore.


7)Livet är en serie av tusentals små mirakel.Lägg märke till dem-Mike Greenberg.


8)Ta alltid ut lyckan i förskott,om det sen inte blev som du tänkt,så har du i alla fall

varit glad fram till dess-Okänd.


9)Ta dig tid att njuta av stigen du vandrar på och uppskatta stället du befinner dig på-Kevin Hall.


10)Styrka kommer inte från fysisk kapacitet.Det kommer från en oemotståndlig vilja-Mahatma Gandhi.


11)Tänd ett ljus istället för att förbanna mörkret-Okänd.


12)Naturen skyndar inte,ändå fullbordas allt-Lao Zi.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas att ni gillar att läsa dom?

Nu över till dom 3 stycken ordvitsarna och historierna.Bedöm dom själva:


1)-Vad sade Titanic när kaptenen körde in i isberget?

-Driver du med mig?


2)-Varför kom de vise män till Betlehem?

-De ordinarie kunde inte komma.


3)Spansk jägare kom till sverige för att jaga älg.

Lagade mat till jaktlaget paälja.


Nu till Historierna dom kommer här:

En blind man på en barstol skriker till bartendern:

-Vil du höra ett blondinskämt?

med låg röst säger killen till vänster om honom:

-Innan du berättar det där skämtet så är det nåt du bör veta:

Bartendern är blond,dörrvakten är blond.Jag är en 110 kg tung

svart bältare.Killen som sitter intill mig väger 120 kg och han är

byggnadsarbetare.Killen på din högra sida är 220 cm lång och lyfter

190 kg i bänkpress.Alla av oss är blonda,tänk på det killen.

-Vill du fortfarande berätta det där skämtet?

Den blinde mannen funderar lite snabbt och svarar sen: 

-Njää,inte om jag skall behöva förklara det fem gånger.


Herr salomonsen tog sin 10 åriga son till tandläkaren

för att behandla en värkande tand.Efter behandlingen

kom tandläkaren fram till herr salomonsen och sa:

-Jag är ledsen,men jag måste kräva er på 500 kronor.

-500 kronor!Är ni galen?Ni har ju tidigare sagt att det bara kostade

100 kronor per behandling.

-Det är riktigt.svarade tandläkaren,men er son skrek så högt att han

skrämde bort fyra patienter,som satt i väntrummet.


Det var även historian nr 2.Hoppas dom gladde er?  

Nu skall jag fortsätta vidare med denna gråmulna Torsdag.

Blir lite att stoppa i magen.Sedan blir att ta tag i studierna

och pyssla vidare med  dagen.I morgon Fredag blir att ge sig iväg igen.


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt bra Torsdag,

och även en riktigt bra Fredag+Helg.Inte helt hundra på om jag lägger

in något inlägg i helgen,så bäst att passa på nu när jag ändå har en hemma

dag idag.Dyker upp igen framöver med ett nytt inlägg igen.


Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards