Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Nytt inlägg med 12 stycken citat och 3 stycken korta historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 10 november 2012 12:09

Hejsan alla Glada Människor!

Hoppas att ni mår bra en dag

som denna Lördag.Det gör vi här.

Idag var egentligen tanken att åka

med Lennart ner till Göteborg,men

vi fick ändrade planer,som man kan

få ibland.Klockan hann och bli för mycket

Så här är en hemma dag i dag i stället.


Idag är inte vädret på sin bästa sida.Det är

både grått och lite regnigt mellan varven,typiskt

höst väder.Inget kul!Nu har vi inte många veckor

kvar till Advent.Tiden riktigt rusar frammåt.Inte så

långt till Jul heller.Det är två mysiga högtider faktiskt.

Gillar Jul,lite speciellt med den.Nästa rad.


Idag har jag letat en del citat här på nätet.Det är 12 stycken idag.

Det är också 3 stycken korta historier idag.Ingen Dagens Tanke idag.

Passar på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo!

här kommer dom:


1)Sina brister talar man inte gärna om-det gör nog andra-Hans Christian  Andersson.


2)Vill du ha ett arbete väl utfört,välj då en upptagen man.De andra har aldrig tid-Elbert hubbard.


3)Att ta igen på gungorna vad man förlorar på karusellen-Engelskt Ordspråk.


4)Om någon inte vill godkänna sin synpunkt,försök då se hans synpunkt-Arabiskt ordspråk.


5)Förlåt dina fiender,men glöm aldrig deras namn-John F.Kennedy


6)April,våt och maj kall fyller bondens lada all-Bondepraktikan.


7)Den förste som begriper en kvickhet kan hinna låtsas som om

han inte har förstått den-Stanislaw Jercy Lec.


8)Om du tvekar,säg sanningen-Mark Twain.


9)När kattern är borta dansar råttorna på bordet-Idiom.


10)Total brist på humor gör livet omöjligt-Colette.


11)Farligt för ögona,sa pojken när han åt med kniv och gaffel-Svenskt Ordspråk.


12)klokhet är att använda saker och ting medan de finns där-Hellmut Walters


Det var dom 12 citaten.Hoppas ni tyckte om att läsa dom.Nu över till dom tre historierna.

Dom kommer här:


1)-Vet du varför Norrmän bara dricker öl ur bruna flaskor?

-Ja,de tror inte att de gröna är mogna än.


2)-Vet du hur man skiljer en norsk stege från en svensk?

-Ja,den norska stegen har en stoppskylt på översta steget.


3)-Vet du hur lång tid det tar för en norrman att putsa källarfönstret?

Det tar 11 timmar.

1 timme att putsa,7 timmar för att gräva ner stegen & 3timmar för

att fylla igen gropen.


Det var även dom tre historierna.Hoppas ni gillar dom?humor alltid kul.

Nu till Dagens Namnsdag.Den kommer här:


Dagens Namsndag är:Martin,Martina.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med dagen,trots att det ej blev ngn Göteborgsdag.

Det får bli en annan dag i stället,skönt att hålla sig på hemma plan också när

inte vädret är på sitt bästa idag.I kväll blir lite tv som vanligt.Nästa rad.


Nu passar jag på att önska er alla en riktigt fortsatt bra lördag och Söndag.

Det skall vi ha.Även nästa vecka....


Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

15 november 2012 12:01

Hej Maria!
Hoppas GÖteborgsresan blir av, när alla julbelysning är tänd i stan och på Liseberg. Det är så fint då.
Idag gillade jag HC Andersens citat: Sina brister talar man inte om - det gör nog andra ;)
Här skiner solen idag, så det får bli en promenad med stavarna.
Ha en fin dag!
Kram,
Lambergsfrua

Maria Blicker

18 november 2012 11:05

Hej!Jo,Simon och jag var nere på söndagen där i stället,så resan belv faktiskt av,stötte faktiskt på Barbro och Bengt-Göran Bengtsson när vi var där nere(vet ej om du kommer ihåg dom från Ljung)Kul att du det ena citatet.Idag är vädret riktigt gåmulet här.Regnar lite smått i luften här.Ha en bra Söndag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards